Alliance Francaise India

• PeeJee

Hoi Allen,

Ik vroeg mij af of iemand weet of het mogelijk is om in Pondicherry een taalcursus Frans te doen van 1 of 2 weken. Ik heb al ontdekt dat de alliance francaise daar wel aanwezig is, maar ik zie op hun website geen tarieven of periodes staan. Wellicht zijn er ook andere aanbieders en heeft iemand hier daar ervaring mee (wellicht in Auroville?).

Groet PJ

• kataraja

Auroville, geen koosjere plaats, in de tijd dat ik in mamallapuram verbleef gonsde het van de geruchten over kinder misbruik in auroville. Bekijk dit filmpje

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/newsnight/7413982.stm

Kataraja is voor halal slachten van kindermisbruikers.

• Kannadiga

Je kunt voor heel weinig of misschien voor niets Franse cursussen volgen in Pondicherry. Ik weet niet of dit ook geldt voor buitenlanders.

Mensen in Pondicherry voelen zich apart omdat ze iets hebben met Frankrijk en het Frans. Maar de kennis van het Frans neemt snel af. De Fransen doen er van aan om de Franse cultuur daar in stand te houden. Van de mensen uit Pondicherry die ik persoonlijk ken, kent er geen een Frans. Maar hebben in hun achterhoofd altijd het idee om eens Frans te gaan leren. Net als de meeste Indiers een hoge achting voor het Sanskrit hebben, maar er nooit aan toe komen om er zich echt mee bezig te houden.