Zuid-India of Sri Lanka

• jjg

Wellicht een wat lastig te beantwoorden vraag, maar ik kom er niet uit.

Vorig jaar een deel van Noord India bekeken. De drukte vond ik soms wat moeilijk te accepteren. Nu lees je dat het Zuiden wat rustiger is. Voor Indiase begrippen wellicht.

Nu wordt mij door anderen Sri Lanka geadviseerd. Klinkt ook aantrekkelijk. Ik kan geen keus maken. Beide in 4 weken lijkt mij wat lastig, hangt natuurlijk ook van je route af.

Wie kan mij verder helpen?

Ik zou dan gaan in de laatste week van Sept en de 1e 3 van Okt.

• eugenie

Beide zijn ontzettend mooi. Ik ben in sri lanka geweest in 2004, en zuid india in 2006. Noord-India 10 jaar geleden en vorig jaar.

Ook ik had wat last vorig jaar van drukte en kon me dat van 10 jaar geleden niet herinneren. Het hoort wel bij India drukte , maar naar mijn idee was m.n. het verkeer een stuk drukker geworden.

Zuid India vond ik een hele andere sfeer hebben dan Noord-India.

Ik zou zelf zeker niet Sri Lanka en Zuid India in 4 weken doen.

Ik ben zelf 4 weken naar Sri Lanka geweest, waarbij we de laatste week aan het strand zaten

In zuid India hebben we 5 weken rond gereisd.

zie ook www.roeleneugenie.web-log.nl

• jjg

Dank voor je reactie.

Keus is gemaakt inmiddels. Eind Sept. vlieg ik naar Mumbai. Ben benieuwd!

• natasja

hoi hoi,

Verstandige keuze!!!!!!

Al een beetje een idee wat je gaat doen daar?

gr natas

• Kina

Hoi Natasja,

Zelf ben ik net terug uit Zuid-India en Hampi.

We hebben 1 maand rond gereisd en veel gezien en gedaan.

Veel met de trein, locale bussen, luxe bus enz

Mocht je meer willen weten , dan kan e altijd mailen.

Groet Kina

• jjg

Wat ga ik doen en zien? Goede vraag. Mn gevoel vertelde mij dat ik naar Zuid India moest. Nu dus maar eens beter voorbereiden op where to go dan vorig jaar. Heb nog ruim de tijd. Tips zijn altijd welkom!

• kataraja

Natasja, hoezo is dat een verstandige keus van jjg? Het ligt eraan waar deze vraag van jjg op slaat. Als je natuur liefhebber bent en je voor de natuur gaat, is dit een foute keuze want de natuur in Sri lanka is spectaculair en veel mooier dan zuid India. Als je voor cultuur gaat is zuid India weer een betere keus.

Groet kataraja.

• natasja

hoi kina,

lijkt me leuk om wat meer te weten over je belevenissen!!!!!

groetjes natasja