dicht gaat voor de moesson

• bianca

Wij gaan half april naar Goa,maar ik lees dat er veel dicht gaat wegens de moesson of valt het wel mee?Wie is er ook in Goa geweest rond april/mei?

• RLN

April / Mai zal zeer heet zijn in Goa, maar better dan de moesson begint in Juni tot Augustus….

• Rob

Bianca,

Na veel aarzelen ben ik ook een keer naar Goa geweest.

In juli, tijdens de moesson, heel veel regen.

Het was overal compleet uitgestorven, heel veel dicht.

Zelf vond ik dat niet zo erg, integendeel.

Ik heb mij uitstekend vermaakt, o.a. 10 dagen in Palolem beach resort.

Ik denk dat het in april/mei nog behoorlijk heet is.

Wat ik er over gelezen heb is dat er dan al veel dicht gaat.

In augustus begint het allemaal weer langzaam op gang te komen.

Het ligt er aan waarom je naar Goa wilt, en wat je daar wilt doen.

Zwemmen, zonnebaden, parties, andere backpackers ontmoeten?

Dat is allemaal niets voor mij, heb ik geen ervaring mee.

Rob

• bianca

We gaan met onze 2 kids,eerst 10 dagen naar Palolem en daarna Candolim voor nog 10 dagen.Maar we willen graag dingen bekijken en doen en als alles dan gesloten is.Maar ach we zie het wel……..thanks.

• Rob

Bianca,

Gesloten zijn sommige souveniersshops, e.d.

De hitte die in India rond die tijd is valt in Goa misschien wel mee.

Volgens weeronline 30+.

Dingen bekijken en doen in Goa?

Volgens mij is daar niet zoveel te zien.

Ik vond het wel weer een aparte uitstraling hebben, dat Portugese.

Heel anders dan andere delen van India.

Het ligt er ook weer aan wat je wilt bekijken en doen.

De hele dag aan het strand liggen lijkt mij geen optie.

Hoe oud zijn de kids?

Rob

• bianca

De kids zijn 12 en 7 en hebben al wat van de wereld gezien.Met dingen bekijken en doen bedoel ik eigenlijk tempels,stadjes en ik las over een spicegarden,olifanten wassen,waterval.We willen een auto huren en we zien wel.Als het echt niks nemen we wel een vlucht naar een ander deel.Maar ik heb gehoord dat het heel mooi is met de palmbomen en de zee.Ja we weten dat het heel anders is dan andere delen,daarom hebben we juist voor Goa gekozen omdat de andere delen mischien te heftig zijn voor de jongste.We hebben er in ieder geval heel veel zin in bedankt voor je reactie,heb je meer aan dan wat je leest.

• Paul Broekman

Goa vind ik heel mooi en best wel wat te zien. De spicegarde die ik aanraad is Pascoal spice garden. Leuk omdat er ook bootjes zijn en een rivier waar je kunt zwemmen en varen. Prachtige tuinen.

Het achterland van Goa is ronduit schitterend. Oud Goa is mooi en indrukwekkend.

Maar het is ook niet al te moeilijk om de trein naar Hampie te pakken en daar drie dagen te verblijven. Doe dan zeker ook Aihole en Badami

Maar Goa heeft zat te bieden!