Ervaring

• Sundri

Ik logeerde tot nu toe meestal in Hotel Amax Inn, Pahar Ganj, maar in januari-februari waren ze er aan het verbouwen (ze bouwen o.a. een lift en vergroten het hotel met het gebouw ernaast) en dat gaf toen overdag soms lawaai en stof op de gangen, wat ze wel voortdurend opruimen. Wellicht is de verbouwing van het oorspronkelijke hotel inmiddels een eind afgerond, dat weet ik niet. Afhankelijk van de kamer die je kiest, zijn de kosten nu Rs 600 of Rs 700 inclusief tax. De vernieuwde kamers hebben een fraaie badkamer. Het hotel heeft een dakterras en dat is een fijne plek om te eten als je niet op je kamer wilt eten. Zie verder http://www.hotelamax.com/.

• Rob

Beste R.,

Reserveren is, zeker in juli, helemaal niet nodig.

Ga er gewoon heen voor een nacht.

Bevalt het niet ligt Amax (ook mijn favoriet) 50 meter verderop ofzo.

Ietsje betere / duurdere hotels in het begin van dezelfde straat:

Grand Godwin, Ajanta, Chand hotel, et cetera.

Of bij Main Bazaar: Metropolis, Cottage Yes Please

Rob

Hotels in Delhi

• Rob

Sundri,

Dat gebouw ernaast, overkant receptie, hadden ze toch al overgenomen?

Of nog een derde gebouw?

Rob

• Sundri

Nee, het is een derde gebouw. Als je voor het originele hotel staat aan de linkerzijde.

• Rob

Sundri,

Daar waren ze in september ook al aan het verbouwen, geloof ik.

Rob

• Sundri

Ja, dat geloof ik onmiddellijk. De binnenkant van dat naast-achterliggende gebouw is helemaal gesloopt en ik mag toch aannemen dat ze dat opnieuw gaan indelen. Daarom denk ik ook niet dat ze daar nu al mee klaar zijn, hoewel er mijns inziens voor Indiase begrippen wel schot in zit.

• erik

Dat lijkt mij ook de beste optie. Reserveer voor een nacht, na aankomst heb je meestal weinig puf nog een hotel te gaan zoeken, en kijk de volgende dag zonder bagage even rond bij andere hotels in de wijk. Kom je vanzelf iets tegen wat je aan staat (mocht je eerste hotel niet bevallen).

• kataraja

R,

Als ik delhi ben, dan verblijf ik altijd in het “golden regency” http://www.goldregency.co.in/accomodation-in-delhi.html

Je zal beslist betere hotels hebben in deze prijs klasse maar dat boeit mij niet zo. Ik voel mij er happy, goed restaurant en nog belangrijker een fijne bar met normale prijzen.

R, je vraagt naar ervaringen van andere mensen over hotels, dit is toch geen fun, het is toch leuker om je eigen weg te gaan en te zoeken? Daarom reis ik alleen maar met de footprints gids die bevelen geen hotels aan, dat vind ik wel zo prettig, zo omzeil je de Lonely planet kudde een beetje.

Vriendelijke groet Kataraja.

• erik

Met de Lonely Planet op zak weet je waar die kudde slaapt, namelijk in de hotels die er in staan. Is het nog makkelijk ze te omzeilen :)

• kataraja

:)-D