Foto's uit Udaipur en reisverslag India

• Martin

Woensdag ben ik teruggekomen van een deels zaken deels cultureelreisje naar India. Het was maar een kort verblijf (een week) maar in deze tijd wel veel gezien. Al met al een bijzondere ervaringen en voor herhaling vatbaar.

Bijgaand een link naar foto's die ik gemaakt heb in Udaipur:

http://www.mijnalbum.nl/Album=FZ4CIS3C

En hier mijn reisverslag.

http://maharadjatenten.wordpress.com/

• erik

Sorry als het vervelend over komt, maar hou je camera eens recht. Of zet ze thuis op je pc recht voordat je ze upload.

• Rob

Martin,

Leuk.

Waar zijn die poppenfoto's genomen, ken ik helemaal niet.

Heb ik blijkbaar gemist in Udaipur.

Rob

• Martin

In een museum aan het meer, is onderdeel van een meer oudheidkundig museum. Als je de foto's van de wassende mensen ziet dan is het museum daar pal naast.

Waarbij ik weet niet of het een permanente tentoonstelling van deze poppen of een tijdelijke. Het was wel een mooie en kleurrijk geheel.

• Martin

Ik zal in het vervolg mijn best doen. Maar hoe krijg je ze revcht?

• Rob

Martin,

Volgens mij zijn je foto's niet scheef, maar staan de gebouwen scheef.

Volgens Erik kun je die weer rechtzetten voordat je de foto's upload.

Dat doe je door de camera bij het uploaden iets scheef neer te zetten.

Dan komt alles weer in balance.

Rob

• Rob

Martin,

Ik heb zelf inmiddels 24 van die Rajasthani puppets, vandaar mijn belangstelling.

Volgende keer maar weer naar Udaipur.

Rob

• Hay

Volgens mij heet dan museum, Bagore-Ki-Haveli, gelegen aan de Gangaur Ghat (ingang tegenover cafe Edelweis). 's avonds (19.00 uur) is daar op de binnenplaats overigens een uitstekende Rajasthaanse folklore show met geweldige dansers en een waanzinnig goede marionettenspeler (entree was iets van 100 Rs inclusief gebruik camera)

• erik

Water in zo'n meer is altijd horizontaal Rob :)

In de meest eenvoudige foto bewerkingsprogramma's, zoals het gratis picasa, zit al de functie “recht zetten”. De opmerking was niet vervelend bedoeld, het staat gewoon mooier voor de bezoekers (en voor jezelf).

Deze foto van je album heb ik recht gezet en in Picasa op het knopje “ik doe een gok”gedrukt, dan ziet hij er in 4 seconden al heel anders uit

• martin

(tu)

ik zal eens bij mijn programma's kijken