route ivm klimaat

• Irene

Hoi ervaren India-gangers,

Mijn ticket is geboekt en begin april vlieg ik voor 3 maanden naar India. (nog een klein voorbehoud, visum is nog niet terug). Ik ben eerder geweest in Tamil Nadu en het midden van het land. Dit was eind juli en augustus. De temperaturen lagen toen ook boven de 35 graden en heb het begin van de regentijd in Tamil Nadu meegemaakt. Viel erg mee.

Mijn vraag aan jullie nu is: is de route die ik nu gepland heb wel logisch. Ik vlieg op Dehli, wil dan Rajahstan en Gujarat bereizen (ongeveer 6 weken) dan kort naar Mumbai om vervolgens Goa en Kerala te zien. De nadruk zal op Kerala liggen. Gedurende de maand juni wil ik dus in Kerala zijn, terwijl dit moesson maand is. Wat vinden jullie. Eerder tijdens de reis al naar Kerala, als het nog droog is en dan eindigen in Gujarat en Rajahstan (waar het dan vermoed ik nog heter is dan in april)?

Bedankt voor het meedenken,

Irene

• Sundri

Ik zou zeker na Rajasthan en Gujarat lekker de Himalaya's intrekken. Vanaf half mei wordt het in zuid India bloedheet vanwege de superhoge luchtvochtigheid (regen of niet) en dan doe je niet veel meer.

• Rob

Irene,

April,mei en juni is de hitte periode in grote delen van India.

Dan wil je naar de woestijn in Rajasthan / Gujarat?

Niemand wil dat.

India kent twee moessonperiodes.

Voor de zuid-west en zuid-oostkust in het najaar simpel gezegd.

Rob