zonder visum naar India

• Floris

Hoi,

Ik vlieg dinsdag naar India is de bedoeling, maar mijn paspoort ligt nog bij het consulaat en e.e.a. duurt lang omdat ik een double entry visum aanvraag, omdat ik ‘even’ naar Nepal wil kunnen.

Nu heel spannend of visumbureau maandag mijn paspoort daar kan ophalen - iemand toevallig ervaring hoe dit te versnellen?

En misschien lukt het niet. Ik zat te denken paspoort dan maar op te halen om zonder visum te gaan en dan India heel niet in te gaan, maar door te vliegen naar Nepal.

Weet iemand of dit kan zonder visum voor India? Kan ik dan een transitvisum op het vliegveld krijgen?

Groetjes,

Floris,.

• Reddy

Ik ben gisteren terugkomen uit Chennai wel eerst paar dagen dubai er aangeplakt :-) even wat luxe mee pakken.

Maar zover ik weet kun je niet zonder visum naar India vliegen als dit je eindbestemming is. Ik heb een multiple entry die 22e feb afloopt omdat ik afg oktober ook in India was. Bij het online inchecken werdt dit gecontroleerd iig bij Lufthansa toen ik oktober, en 3 weken geleden bij Emirates op schiphol checken ze dit ook maar online volgens mij weer niet. Ze mogen namelijk geen passagiers meenemen zonder geldig visum anders krijgen ze een boete.

India kent namelijk geen Visa on Arrival voor NL paspoorten, wel voor een select aantal andere landen.

Maar als je alleen naar Nepal via India reist, dat kan volgens mij weer wel, als idd transit. Je mag India dan niet in maar wel naar Nepal als je de juiste papieren voor Nepal hebt.

Succes

• T.o.m.

Dat klopt precies.

Wellicht ten overvloede dit bericht dus, maar als je geen visum voor india hebt, en je vliegt op Delhi, dan moet je een ticket naar KTM in je bezit hebben: anders kom je inderdaad het vliegtuig in europa naar Delhi niet in.

• Rob

Floris,

In India kun je geen visum bij aankomst krijgen, dus ook geen transitvisum.

Een transitvisum is nodig als je het vliegveld verlaat om door te kunnen reizen naar een ander land of een dagje India wilt bezoeken.

Als je gelijk doorvliegt naar Nepal heb je volgens mij geen transitvisum nodig.

Probleem kan zijn dat je luchtruimbagage niet doorgelabeld wordt.

Dat schijnt afhankelijk te zijn van luchtvaartmaatschappijen.

Dan moet je door de paspoortcontrole om je bagage op te halen.

Zoiets is hier eerder aan de orde geweest.

Hoe zat dat ook weer?

Check dat even.

Rob

• Shirley

Als je een ticket naar Kathmandu hebt, met tussenstop Indhira Gandhi Airport, moet je bij inchecken vanuit Nederland vragen aan de balie of ze je bagagelabel ook meteen op Kathmandu zetten. Zover ik weet heb je alleen transitvisum nodig als je van het vliegveld af wilt en dus door de douane moet. Dan heb je 3 x 24 uur de tijd de stad in te gaan. Ik deed dat vaak omdat ik vaak een tussenstop had van 8 uur of meer en aangezien Indhira Gandhi Airport nou niet zo boeiend is…