Delhi-Jodphur

• Martin

Ik ga binnenkort een goede week naar India en kom om 6.25 uur op Delhi Int Airport aan vervolgens moet ik door naar Jodphur. Aansluitende vluchten zover ik ze vinden kan schijnen pas vanaf 13.00 uur te gaan. Idem de terugvlucht pas in de middag.

Zijn er ochtendvluchten,zo ja welke maatschappijen en hoe voordeligst te boeken? Zo niet hoe is de tijd te besteden op de dag van aankomst tussen de intern en domestic vluchten?

• KeesS

Als je om 6.25 uur aankomt (en geen vertraging hebt), dan ben je nog niet uit het vliegtuig. Voordat je door de immigratie bent, je bagage hebt etc. is het wel een uurtje later. Dan moet je naar domestic, het is een nieuwe luchthaven, dus ik weet niet hoe lang je daar over doet, 1 uur (of 2 uur?) van te voren inchecken dan hou je bijelkaar maar een paar uurtjes over. Te kort om de stad in te gaan. Beter op je gemak koffie/chai drinken, wat eten en rondkijken.

• erik

09:10 Air India Express Wed/Fri/Sun 09:50 IX195

09:30 Kingfisher Daily 10:10 IT611

Deze vluchten gaan eerder. Ik zie ook dat er in de nieuwe terminal 3 docuhes zijn, misschoien best lekker na een nachtvlucht. Ontbijt, douche, boek…

• T.o.m.

Wen maar alvast aan India. Vliegtuigen die ik daar laatst genomen heb, hadden een vertraging van 2 tot 6 uur. Treinen die om 6 uur sochtends zouden vertrekken gaan pas om 4 uur smiddags. Kortom, wen maar aan wat wachten.

In jouw geval valt het oveigens wel mee. 6.25 aankomst, stel dat lukt, dan mag je toch blij zijn als je tegen 8 uuur je bagage hebt en je paspoort is gestempeld. Om 11 uur kan je alweer inchecken voor je vlucht… is slechts 3 uurtjes wachten (dat is natuurlijk alleen zo als je binnenlandse vlucht optijd gaat…sukses ermee) Het is een mooie luchthaven en er is genoeg te zien. Alhoewel, laatst zat ik er 12 uur en toen was ik het wel zat eigenlijk.

• Sundri

De luchthavens in Delhi (international en domestic) zijn beide totaal vernieuwd volgens westerse standaarden. De afhandeling verloopt nu een stuk sneller; vergelijkbaar met Europese luchthavens…