http://www.youtube.com/watch?v=jKfmCkj6Iyo&feature=channel
Beste Natasja,
IK heb al vijf maal door India gereisd telkens voor ongeveer één maand.
Ik reis meestal door - Rajastan - Madhya Pradesh - Uttar Pradesh
Mijn verplaatsingen zijn bijna allemaal met de trein gebeurd.
Al mijn treinreizen tijdens dag uren neem ik ac 3tier en mijn nachttreinen ac 2tier ( dit ter zijde).
Dat de treinen er niet stipt zijn is zeker, maar of dat dit altijd zo is, is zeker niet zo ( we hebben het niet over tien minuten).
Ik heb al treinen genomen die er al een rit van twee dagen hadden opzitten, en die waren stipt op tijd.
Andere treinen die gewoon van enkele stations verder komen hebben dan weer één uur of meer vertraging.
Maar ik vind dit zo geen probleem, het is natuurlijk niet prettig maar ik neem dat erbij.
Als je naar India gaat moet ge dit er kunnen bij nemen, laat het een deel van je avontuur zijn en je hebt er veel minder problemen mee.
Ik heb mij eigenlijk al telkens geamuseerd tijdens de treinreizen (anderen misschien niet of minder).
Ik reis veel met de trein daar mijn vrouw een pijnlijke rug heeft en de wegen te hobbelig zijn om veel auto reizen te doen.
Als ik me alle negatieve punten van de treinreizen op dit forum had aangetrokken had ik nooit door India gereisd.
Ik wil hier mee zeggen dat ieder zelf een beslissing moet nemen.
En al dat negatief gedoe soms over India, denk ik dat velen het zichzelf aandoen.
Als je India met zijn negatieve en goede punten niet aankan moet je er niet naar toe gaan.
Laat je westerse gedachten thuis en het word een zeer leuk groot avontuur.
Dit is natuurlijk mijn mening en anderen gaan daar ook anders op reageren.
Groetjes,
Marc (den Belg)
hoi marc
bedankt voor je info. het gaat me erom dat we geen verkeerde tijds planning maken die te krap berekend zou kunnen zijn. bijv dat we in chennai aankomen met de trein en daardoor het vliegtuig naar port blair zouden kunnen missen bedoel dat zou wel mooi balen zijn.
ben nog nooit in india geweest en ik zie het al een groot avontuur en belevenis 1 ding staat vast we sluiten onze trip af op de andaman eilanden ))))))))
groetjes natasja
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?