draadloos internet?

• samten

iemand ervaring of goeie tips wat betreft het gebruik van internet op mijn laptopje? Wat ik in ieder geval begrepen heb uit het shoppen in calcutta is dat je hele levensloop in de database van de provider wordt opgeslagen.

Ik vraag me alleen af welke provider het meest geschikt is en in de praktijk de beste dekking geeft.

als ik een airtel shop binnnestap, geeft die natuurlijk zogenaamd de beste dekking, een andere handige salesman verkoopt natuurlijk weer het liefst een vodaphone pakketje, en de laatste grote provider MBlaze is natuurlijk de aller,aller beste………..maar ja hoe zit dat straks als ik in bihar zit?

Graag een paar reacties uit de realiteit!

alvast bedankt,

groet,

samten

• Sundri

Tja. ik kan er weinig van zeggen. Ik gebruik hier Tata Photon. In principe werkt dat goed, maar niet overal, omdat er soms weinig bereik is. In Delhi werkte die prima, maar hier in Goa moet ik steeds opnieuw verbinding maken. Lastig. Maar dat heeft weinig te maken met de provider (denk ik). Eigenlijk zelfde als met je mobiele telefoon, soms is er gewoon geen netwerk.

• samten

Ja bedankt Sundri…….'tis zoals je zegt….ik probeer vanuit Bodhgaya tussen de powercuts door mijn mailtjes te checken….Just like the Good old days……''tis wel even afkicken natuuurlijk…..langzaam stapjes terug. En volgens mij zijn die Indiers zo gek nog niet….die kijken eerst toe hoe heel de wereld straks is doorgedraaid van de Wifi en slaan dan hun slag!

Ik geloof stellig dat een situatie zoals bijvoorbeeld in Bangkok, waar slechts 1 van de 3 grote providers al zo'n 180.000 Wifi hotspots in town heeft, de volkgezondheid gote parten gaat spelen.

Ik begin India trouwens alweer veel beter te ervaren dan wanneer ik hele dagen met die laptop in de weer ben!

veel plezier nog daar in Goa!

Samten

• cornelis m

Hallo

Ik heb hier goede ervaringen met RELIANCE.

Niet duur, goede verbindingen

de dongle kost 3500 rps, 10 gb gratis

Doet het in Goa voortreffelijk,ook in Delhi,Bangelore,Mumbai

grjes Kees m