pinnen

• ck

Kan je goed pinnen in Delhi en rasjastan?

• bor

Als je de zoek functie gebruikt zal je zien dat er heel heel heel veel over geschreven is.

Bor

• Tineke

Goed antwoord Bor.

Tineke.

• ton

maar toch……

Houders van een belgische bankpas (o.a. IND) met maestro logo kunnen per 17 janauri 2011 niet meer buiten Europa pinnen.

Dit om skimmen te voorkomen. Navraag bij ING Nederland leert dat men hier vooralsnog niet een soortgelijke maatregel overweegt

• Bor

Ton

Ck, vroeg of je in Delhi en “rasjastan” goed kan pinnen.

Jij trekt de vraag uit zijn verband.

Bor

• johan

ING houdt van elke pin transactie 1% in, plus 2 euro als je niet een van hun extra pakketten hebt. niet in Europa maar overal buiten Europa dus ook in India. Ik kan hier per transactie slechts 10.000 rps per keer pinnen dat is 165 euro met elke keer twee euro + 1 % kan dit aardig oplopen

• Ineke M

Nee, je kan 3 x Rs 10.000 per keer pinnen. Het is een misverstand dat 10.000 het limiet is. Heeft te maken met de instelling van de ATM's. In sommige ATM's kun je 2 x 15.000 pinnen, de anderen 3 x 10.000.

En ja, je kunt erg goed pinnen in Rajasthan. Reed gister door Ajmer en kwam alleen op de weg er door al zeker 15 ATM's tegen.

Ineke

• KeesS

Volgens mij een duideliijk antwoord en niet uit zijn verband zoals jij zegt. Buiten europa kun je niet meer pinnen lees ik. Dat betekent dus ook niet in India.

• Mr Bojangles

tja, echter kun je bij een groot deel van de atm's niet pinnen. Veel banken werken alleen op Indiase passen. Neemt niet weg dat het in het algemeen vrij redelijk is. Doet bank A het niet ga je bank B proberen. Het wordt wel steeds beter.

• johan

Ineke,

10.000 is de limiet per transactie, in ieder geval bij de ICICI in mijn dorp. je kan 500 euro per 24 uur pinnen dus ongeveer 30.000 rps je balans staat op je ticket wat je nog kunt pinnen. maar drie keer 10.000 rps is 6 euro voor de ING plus 1 procent dat is samen bijna een tientje