dood

• johan

Een vriend van mij is gebeten door een straathond met rabiës, op het strand in Kerala en ligt nu dood te gaan. Mijn leus, ze mogen alle straathonden in India doodmaken!!!

• kataraja

Als je zo begaan bent met het lot van je vriend, waarom heb je hem dan niet meteen naar de dokter gebracht toen hij gebeten was? In de incubatie tijd kan de besmetting bestreden worden. Alle straathonden afmaken gaat in india nooit lukken, reincarnatie weet je nog!!

• Ineke M

Ik ga er vanuit dat Johan er niet bij was, want natuurlijk had hij zijn vriend naar een dokter gebracht.

Alle straathonden dood maken lijkt mij ook wel een paar stappen te ver, maar kan de emotie begrijpen. Geen leuk verhaal!

Maar goed, dan zou je ook alle auto's af moeten schaffen, muggen moeten uitroeien (gaat ook al niet) en alle andere dingen waar mensen dood aan gaan.

Sterkte Johan!

Ineke

• johan

Ik was er inderdaad niet bij. Ik hoorde het toen het al te laat was. inenten was toen al te laat.

• Sundri

Ooit ben ik ook door een hond gebeten in India. Ik ben toen zelf onmiddellijk naar het ziekenhuis gegaan en heb daar direct een injectie gekregen tegen rabiës en later nog herhalingsinjecties. Vervolgens heb ik m'n wond uitgewassen met Dettolzeep. Dus het was ook niet erg slim van je vriend om met zoiets door te lopen zonder behandeling. Het is genoegzaam bekend, dat veel honden in India aan rabiës lijden.

• Rob

Sundri,

Ter aanvulling: ook apen en vleermuizen kunnen aan rabies lijden.

Beide beesten heb ik een keer in mijn hotelkamer met balkon gehad (in Pilani / Shekhawati).

Ben gelukkig niet gebeten.

Rob

• johan

De vriend van mij is vanmorgen vroeg gestorven en vanmiddag begraven. zijn naam is Shaji Kumar

• kataraja

Begraven?

• Theo

Met dit verlies.

een vreselijke dood, rabies.:(

Regelmatig komt 't voor dat er kinderen/mensen en dieren gebeten worden door honden/apen/vleermuizen met rabies.

Als mensen er geen weet van hebben, zijn ze snel te laat.:(

Zelfs Nederlanders die elders gebeten worden, overlijden soms.

In Nepal heb ik meerdere keren een rabies uitbraak meegemaakt.

De laatste keer hebben ze alle straathonden op die berg afgemaakt en eigenaren van honden en katten hebben hun huisdieren laten inenten.

Nu gaat 't langere tijd goed, doch er zijn veel wilde apen & luipaarden in de omgeving…:(

Sterkte!

Theo.

• Abv

Johan,

Gecondoleerd… vreselijk voor je…