Graag advies, Route realistisch?

• Abv

Hallo,

Na een aantal adviezen heb ik een (voorlopige) route samengesteld en vroeg me af of dit realistisch is qua reistijd.

Aankomst Delhi: 2 nachten

Jaisalmer: 2 nachten

Udaipur: 2 nachten

Pushkar: 2 nachten

Agra: 1 nacht

Varanasi: 2 nachten

Kathmandu: 2 nachten

Chitwan nationaal park: 2 nachten

Delhi: 1 nacht - terugvlucht

Vervoer: alles per auto / privechauffeur

Bedankt weer!

Mvg

• Ineke M

Mooie route met erg leuke plekken!!!!!

Alleen zijn het flinke afstanden. M.i. niet in die korte tijd te doen met een auto. Nou zou je in dec. op Jaisalmer kunnen vliegen en een aantal trajecten per (nacht)trein kunnen doen. Maar het blijft hoe dan ook een flinke afstand! (en dat geldt ook voor Jaisalmer-Udaipur, Agra-Varanasi, Varanasi-Kathmandu en Chitwan-Delhi).

Mijn langste afstand per auto was Delhi- Mc Leod Ganj. Hebben we 12 uur over gedaan. Je hebt dan na zo'n soort traject dus 1 dag om bij te komen en dan ga je alweer naar de volgende reisdag. Lijkt mij erg zwaar!

Ineke

• Abv

Hallo Ineke,

Dankjewel voor je reactie.

Het wordt lastig.. ik denk dat ik te veel wil in te korte tijd…

Ik kan echt niet langer dan 16 dagen ivm de kerstvakantie…

Heb jij misschien een alternatieve route die ook erg mooi is, maar waar we iig Delhi, Varanasi, Kathmandu en Chitwan aan kunnen doen?

Nu gaan we eerst nieuwjaar vieren :)

Bedankt voor je reactie iig en alvast een hele fijne jaarwisseling.

Mvg

• KeesM

ehhhhh Ineke?

Op Jaisalmer vliegen? Weet je zeker dat dat al kan? Want dit jaar lukte dat nog niet. Dat is namelijk een militair vliegveld.

(ik ga het effe navragen bij mijn “boekingskantoor” in Udaipur.)

Klopt wat je zegt over die afstanden, dat is echt niet in 1 dag te doen.

Ik reis ook altijd met “eigen” vervoer en mijn “chauffeur” woont in Jodhpur.

We rekenen normaal 1 dag voor Delhi-Jodhpur, 1 dag voor Jodhpur-Jaisalmer (hoewel het nou een stuk sneller gaat nou de weg behoorlijk vernieuwd is, kan redelijk in 6 uur), terug van Jaisalmer stoppen we weer in Jodhpur.

Jodhpur-Udaipur kan in een uurtje of 8 hoewel ik dus altijd tussendoor stop in Ranakpur, punt 1 omdat de omgeving zo heerlijk rustig is, en punt 2 omdat “chauffeur” daar vroeger gewerkt heeft en graag even stopt om bij te praten.

• Ineke M

Het is inderdaad een militair vliegveld. Meestal wordt er in de wintermaanden (vanaf november) op gevlogen.

Geloof dat wij hier op India pagina allemaal, of een afkeer hebben van het reizen met een auto met chauffeur, of juist altijd met dezelfde chauffeur reizen.

Ineke

• Ineke M

Het is inderdaad een militair vliegveld. Meestal wordt er in de wintermaanden (vanaf november) op gevlogen.

Geloof dat wij hier op India pagina allemaal, of een afkeer hebben van het reizen met een auto met chauffeur, of juist altijd met dezelfde chauffeur reizen.

Ineke

• Ineke M

Eerst bleef de site ‘hangen’ en kon ik het bericht niet posten….en nu staat die er 2 x op?

Knoppen om te wijzigen (en dus af te halen) zijn bij mij allemaal weg…??

Ineke

• KeesM

nee hoor, zie mijn laatste opmerking in de discussie: “Wat niet te missen…”

• Rob

Abv,

Ik volg het allemaal wel een beetje.

Je bovenstaande planning is totaal niet realistisch, zeker niet met de auto.

Van Delhi naar Jaisalmer is wel 3 dagen rijden, ondanks de verbeterde wegen in India.

De wegen in Madhya Pradesh kunnen erg slecht zijn, de chauffeurs die ik ken rijden die gatenkaasroute liever niet.

16 dagen is erg krap, misschien dit:

Delhi > Agra > Orccha > Khajuraho > Varanasi > Chitwan > Kathmandu > Delhi?

Deels met auto en chauffeur (tot) Varanasi, deels met openbaar vervoer.

Ik weet niet of er een vlucht is van Varanasi naar Kathmandu.

Anders met de trein / bus via Gorakhpur naar Chitwan.

Ik weet niet of het een optie is om Nepal te laten vervallen.

Alternatief is Haridwar / Rishikesh, maar ook weer lastig te combineren met Rajasthan.

India betekent: keuzes maken.

Rob

Chauffeurs in Delhi