Wat niet te missen in Noord India / Rajastan?

• Abv

Kan iemand mij trouwens iets vertellen over Haridwar?

Het lijkt me een geweldige plaats, maar het komt niet echt op de route.

Als we al naar Varanasi gaan, kunnen we Haridwar dan overslaan? of is dat toch ook wel de moeite waard?

KeesM, ik wilde je mailen, maar je mailadres is afgeschermd….

Bedankt alvast

• erik

Wel vriendelijk van je…..

Ik geef een mogelijke route aan de hand van de plaatsen waar Abv zegt heen te willen. Om aan te geven dat met reizen en een verblijfje in iedere stad de 16 dagen daarna op zijn en dat een extra tripje Jaisalmer of zo geen optie lijkt.

• KeesM

merkwaardige policy hier. ;-)

zullen ze het ook wel niet goed vinden dat ik mijn mailadres hier neerzet, maar als je even op Gambia.startpagina.nl/prikbord wilt kijken, ik heb gereageerd in de discussie “zonnebrandcreme” en daar kunnen de mensen mij wel mailen.

@ Ineke: de omgeving van Ranakpur vind ik mooi, die tempel ben ik ook niet kapot van. ;-)

en wat Erik opmerkt is uiteraard wel juist: je bent zoveel godvergeten tijd kwijt met reizen iedere keer.

dus eigenlijk is 16 dagen voor een rondreis wat aan de krappe kant.

En ja, dan is heen en weer naar Jaisalmer een greep uit het tijdbudget, daar erger ik me ook iedere keer weer aan, maar blijft de mooiste stad. In Jodhpur (vieze stad) is alleen het fort de (zeer) moeite waard.

Ik ga dit weekend boeken voor maart. Heb mijn vrienden in Jaisalmer net gebeld dat ik er over een week of 10 weer ben.

• KeesM

nog even getest, ben je wel ingelogd?

want als ik klik op iemand waarvan de naam is onderstreept, kan ik wel een bericht sturen.

misschien ligt het eraan dat je ingelogd moet zijn.

• KeesM

O, wacht, ik zie het al. ;-)

als je op mijn naam klikt ( of willekeurig welke andere onderstreepte naam, krijg je een scherm waarin staat:

Gebruikersprofiel:

E-mail (en hier staat: Verborgen)

Reacties

Registratiedatum

Laatste activiteit

en dan ljikt het op te houden maar dat is niet waar. Je ziet dat alleen niet omdat je een witte achtergrond hebt.

er staat nog een regel onder in wit, en daar staat de optie: “Stuur een privebericht”

je kunt die regel zien, als je met de muis alle tekst selecteert:

Plaats je muis links van deze teksten, houd je muisknop ingedrukt en sleep je muis naar rechtsonder.

Kilk nou op: “Stuur een privebericht”

dan hier een korte handleiding voor wie zijn achtergrondkleur wil wijzigen:

ga naar je desktop, rechtermuisknop, eigenschappen (indien je de Engelse versie hebt: onderste keus)

tabblad Vormgeving (4e tabblad)

geavanceerd (button rechtsonder)

kies in het keuzemenu “Venster” (laatste keuze)

Klik op vakje “Kleur1” , dan op “Overige”

rest wijst zich hopelijk vanzelf.

hierbij mijn instellingen, die je evt gewoon in kunt typen daar:

tint: 29 Rood 223

Intensit: 86 Groen: 213

Helderh: 193 Blauw: 187

en dan is alle witte tekst voortaan zichtbaar. ;-)

• erik

Nee, ze is niet ingelogd. Mensen die inloggen hebben een streepje onder hun naam.

Beste wensen

Erik

• froukje

Waarom helemaal naar Varanasi afzakken,als je naar Chitwan en Kathmandu wilt?En niet alleen naar Haridwar gaan?

• KeesS

Met 16 dagen zou ik of naar Noord India gaan of naar Nepal en zorgen voor niet teveel reisdagen. In Noord India is genoeg te zien en te beleven. Ik zou dit rondje maken> Delhi> Bikaner>(Rattentempel) Nawalgarh (Apani Dhani) > Jaipur (Amber Fort)> Pushkar (leuk om te wandelen)> Mathura /Agra> Delhi.

• Peter

Abv, ik zou je aanraden om eens te kijken op de site van The Pearls of India

(www.thepearlsofindia.nl). Dit is een prachtig initiatief en de chauffeurs komen van oorsprong uit Nepal, maar wonen al jaren in Noord-India.

Een combinatie tussen India en Nepal is hierdoor ideaal, daar zij van beide gebieden / landen een uitstekende kennis hebben.

Ook is het makkelijk om met hen een reis af te stemmen en geheel op eigen wens in te vullen.

Haridwar is prachtig, zeker door de ligging aan de Ganges.

Wij zijn er begin 2010 met een festival geweest en dit was zeker een aanrader.

Destijds hebben wij besloten om Varanasi te laten vallen voor Haridwar, omdat het beter in het reisprogramma ging.

Succes in ieder geval!