Wat niet te missen in Noord India / Rajastan?

• Abv

Hallo,

Ik wil volgend jaar een rondreis maken met mijn zoon van dan ruim 8 door Noord India / Rajastan

Ik vroeg me af welke bestemming echt niet te missen is.

We gaan niet specifiek voor de paleizen en forten, maar voornamelijk voor de mensen, het straatleven en de natuur…

Waar ik iig geval naartoe wil is:

Delhi

Haridwar

Varanasi

Kathmandu (Nepal)

Chitwan nationaal park.

Hier zijn een aantal bestemmingen waar ik nog over nadenk, ik vroeg me af welk het meest bijzonder is:

Bikaner

Jaipur

Udaipur

Pushkar

Jaisalmer

Agra

( Is er in Agra meer te beleven dan de Taj Mahal? )

Hebben jullie tips voor mij?

En hoe is het gesteld met de veiligheid met betrekking tot reizen als vrouw alleen met kind?

Alvast bedankt voor de reacties.

Mvg

• Ineke M

Het reizen met een kind is geen probleem (wat veiligheid betreft), maar ik zou dan wel in het noorden blijven i.v.m. de temp. en luchtvochtigheid. Ik ben ieder jaar in juli in Pushkar en het kan er dan nog erg heet (40+) zijn, of wat koeler (ruim 30+) en heel vochtig. Dat laatste vind ik zelf nog vervelender dat de hitte. Lijkt me voor een kind niet fijn!

Ineke

• KeesM

van het 2e rijtje vind ik persoonlijk Jaisalmer het meest bijzonder.

Mooie natuur is er bij Ranakpur, mooi gelegen daar is het Shivika Lake Resort om eventueel te verblijven. De mensen in die omgeving (een aantal onmiddellijk aan de weg, anderen alleen te vinden met een gids in de bergen) zijn nog heel anders dan in de stad, totaal niet op toeristen gericht. een kleinigheidje: ze spreken ook geen Engels.

Als je meer uitgebreide informatie wilt, stuur me dan maar een mailtje.

• erik

Denkend aan mijn eigen kinderen en wat die leuk zouden vinden, zou ik wel naar de Taj Mahal gaan en niet naar Jaipur/Pushkar. Jaisalmer is bijzonder, het fort van Jodhpur ook maar dat is aardig uit de route als je richting Nepal gaat. Of mijn kinderen Varanasi zouden waarderen vraag ik me af, die van mij zouden de rust van Dharamsala of Shimla (en de treinreis daar naar toe over het smalspoor) meer waarderen dan de hectiek van die stad.

Na de Indiase chaos bijkomen in Chitwan is een uitstekend plan. Daar ben ik vaak geweest met de gedachte: waren mijn kinderen nu maar hier. Zittend op een dakterras terwijl de olifanten door de straatjes banjeren, welk kind kan dat niet waarderen??

• Rob

Abv,

Hoeveel dagen heb je beschikbaar?

Daar is alles van afhankelijk.

Rob

• Abv

Hallo Rob,

Wij hebben 16 dagen beschikbaar,

Ik wil pas rond kerst volgend jaar gaan, vanwege de moesson.

Ik ben vroeg maar wil me goed orienteren, op de vakantiebeurs ga ik een offerte laten maken.

Alvast bedankt.

• erik

16 Dagen? Dan hoef je aan je eerste rijtje echt niets meer toe te voegen.

1. Amsterdam-Delhi

2 Delhi

3. Delhi

4 Delhi naar Haridwar

5 Haridwar

6 Haridwar

7 Haridwar naar Varanasi (13 uur)

8 Varanasi

9 Varanasi

10 Varanasi naar Chitwan Dag en halve nacht)

11. Chitwan

12. Chitwan

13. Chitwan naar Kathmandu

14.Kathmandu

15. Kathmandu

16. Kathmandu naar Amsterdam.

En dan is het flink doorwerken…

• Rob

Erik,

Flut, flut flut advies.

Rob

• Ineke M

Rond Kerst zou ik juist naar Rajasthan gaan en niet naar het noorden. Een geweldige temperatuur en minder toeristen!

Mijn favoriete plaatsen zijn dan:

- Jaisalmer (met stip op nr. 1)

- Udaipur (leuk om gezien te hebben)

- Pushkar!!!!!

Minder leuk vind ik persoonlijk; Johdpur, Jaipur en Agra. De Taj Mahal is erg mooi, maar ik heb er niets mee (te mooi misschien?).

Onderweg naar Jaisalmer zou ik naar de kleine Jain tempel in Bikaner gaan. Geweldig!!! Door alle kleuren spreekt hij erg tot de verbeelding. Mooier voor kinderen dan Ranakpur.

Ook de satitempel in Jhunjhunu vind ik het waard om naar toe te gaan. Het verhaal wat er aan vast zit maakt op kinderen grote indruk (en niet alleen kinderen)

Verder zou ik met kinderen niet teveel reisdagen inplannen. Is vaak wel te doen, maar het wordt een stuk leuker voor iedereen als er wat meer rust in het reisprogramma zit.

veel plezier,

Ineke

• Abv

Hallo Iedereen,

Bedankt voor al jullie goede adviezen.

Ik zal er zeker naar kijken.

De bedoeling is iig overal 2 nachten te blijven, en dus 6 a 7 plaatsen aan te doen buiten de vluchttijden om.

Nu probeer ik alleen nog een logica te vinden wat het meest handig te combineren is ivm reistijden.

Ik wil een privechauffeur regelen die ons overal naartoe brengt zodat we zo min mogelijk stress hebben…

Heel erg bedankt iig.

Mvg