Hallo allemaal,
Ergens in de berichten, lees ik dat je beter kan pinnen dan contant geld meenemen naar Goa? omdat het moeilijk schijnt te zijn om te wisselen, wie weet wat het beste en ook voordeligste is?
En waarom zou je met euro's gaan sjouwen, terwijl je kunt pinnen. Pinnen is veel minder risico dan met contant geld lopen. De wisselkoers met contant wisselen kan gunstiger zijn, maar dat hoeft niet. Wel zou ik altijd een beperkt bedrag in euro's meenemen voor het geval in een plaats met maar 1 pinautomaat, de pinautomaat het niet doet. Die extra euro's zijn dan een extra zekerheid om te voorkomen dat je zonder geld komt te zitten.
De meeste pinautomaten geven Rs 30.000 per keer (3 x 10.000, of 2 x 15.000). Ik heb 3 bankpassen bij mij, zodat ik dus Rs 90.000 per dag kan pinnen als dat nodig is. Voor grote bedragen heb ik dus geen cash nodig.
Enige misrekening die ik (2 x, hoe stom kan je zijn) gemaakt heb, is dat onafhankelijkheidsdag mijn laatste dag in Pushkar was (dus hotel e.d. betalen). De ATM's worden niet bijgevuld en dus leeg…. Was gelukkig wel iemand die met mij op de motor naar Ajmer wilde rijden. En daar is altijd wel een volle ATM (want meer ATM's en veel minder toeristen).
Cash geld neem ik alleen mee ‘voor het geval dat’ en dus nooit veel.
Ineke
Ineke,
Ik heb regelmatig mee gemaakt dat je maar 2000 of 5000 per keer kunt pinnen.
Daarna vraagt die pinautomaat of je nog 2000 rupees wilt?
Als je dan geirriteerd op ‘nee’ klikt en wegloopt blijft je bankpasje achter in die automaat.
Als je dan de volgende dag weer terugkomt weet niemand van niets (dubbele ontkenning).
Met 2000 rupee op zak kun je het best een tijdje volhouden in India.
Ik laat altijd een reserve bankpasje achter in Delhi.
Nou, daar heb je wat aan 1500 km verderop in Kolkata.
Rob
Ha, ha,….!! Zodra de automaat bijna leeg is, dan gaat het max. bedrag naar beneden. Ik weet niet hoe het verder in India is, maar in Pushkar wordt de ATM 2 x per dag bijgevuld. Dus als hij een laag bedrag aangeeft en je wacht een paar uur, dan lukt het weer wel.
Was in de bank toen de pin automaat daar leeg was. Werd een bank voor de deur gezet zodat niemand naar binnen of buiten kon. Daarna werd de automaat opengemaakt en gingen er weer stapels geld in. Grappig om te zien.
Ineke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?