Hoi Olga,
Heb je het 6 maands visum in handen gekregen? Ik ga er wel van uit, aangezien ze het paspoort aangenomen hebben! Ik wens je een goede reis toe en een mooie tijd daar!
Het viel mij op dat ik enkele jaren geleden gewoon een multiple entry visum had, vorig jaar double entry en nu alleen maar single entry en niet langer dan 3 maanden, ingaande de dag van afgifte.
Vandaag werd gevraagd: visumformulier, formulier undertaking, brief van werkgever waarin wordt verklaard dat je vakantie hebt. Ze zijn heel erg bang dat je daar gaat werken! Nu ben ik heel erg benieuwd welke aantrekkelijke banen inmiddels in India zijn? Meestal zag ik krantenadvertenties met een mega waslijst aan eisen aan de nieuwe medewerker, met een klein salarisje erbij!
Weet iemand waarom zo streng gedaan wordt nu?
Het was enorm druk in de kleine ambassaderuimte. Gelukkig was ik vroeg en kon ik redelijk snel weg. Alleen het duurt nog een tijdje voor ze gaan starten. En ophalen paspoort ‘om 16.00 uur’ betekent dat ze om 16.45 uur een bak met paspoorten pakken en dan het nummertje oplezen dat je in de ochtend getrokken had! Dat nummertje moet je dan ook goed onthouden!