simcard

• florien

hoi allemaal,

Ik vertrek eind december naar Goa. weet iemand of het aantrekkelijk is daar ter plekke een simcard aan te schaffen om naar NL te smsen?

aangezien de NL provider 60 ct per sms gaan vragen……

• Slawa

Wij hebben vorig week in Goa (Calangute) SIM-kaart gekocht. 100 roepia's voor SIM + 400 roepia's voor beltegoed (ca.8,3 euro). Maar wij gebruiken het beltegoed bijna niet (alleen om naar andere Indiase nummers te bellen: reisgenoten, taxi, gids, etc.)

Beter, als Uw familie of vrienden zullen zelf naar U bellen. Dat kost vanuit Nederland ca. 2 cent per minuut :)

Televergelijk

U kunt ook gebruik van internet in Uw hotel of internet-café te maken. In India doe ik het zelf niet omdat 2 cent is moeite niet waard om een alternatief te zoeken maar 9 manden geleden in Dominicana wij hadden gratis wi-fi in hotel en konden direct vanuit zwembad gratis met videoverbinding te skypen :) Misschien, U kunt ook in Uw hotel tegen redelijke prijs (of gratis) wi-fi-toegang krijgen. Dan moet U, natuurlijk, een eigen laptop of telefoontoestel met wi-fi-aansluiting naar India meenemen.

Om SIM-kaart in India te kopen, moet U de kopieën van Uw paspoort, visum en 2 pasfoto's hebben. U moet ook een directe activatie en beltegoed opwaarderen te eisen. Als verkoper zegt dat U moet tot morgen wachten, ga van deze winkel weg.

• marianne

het is noet moeilijk om simkaart te kopen alleen moet je ervoor zorgen dat je een pasfoto bij je hebt en legitimatie ik heb hem al jaren en ik doe als ik er niet ben elke maand 1 sms bericht er mee verzenden

• Sundri

Je hoeft met een Indiase simcard zelfs niet elke maand een sms te verzenden, mits je een lifetime card hebt. Zorg dan dat je voor vertrek uit India iets meer dan Rs 100 tegoed hebt staan, dan blijft je simcard actief. Kom je na een paar maanden terug, dan is je tegoed vrijwel weg, maar je simcard werkt nog steeds (b.t.w. ook in Europa werkt die). Voordeel is ook, dat je dan niet steeds opnieuw een simcard moet aanvragen als je opnieuw naar India reist, en dan hoef je ook niet steeds je familie (enz.) opnieuw in kennis t stellen van je telefoonnummer. Ikzelf heb een Airtel nummer.

• VideJo

Wij kochten er één in Mamala in TN, maar drie dagen later deed hij het niet meer. Toen we later in Kerala naar een Vodafone winkel gingen, konden ze niet bij de gegevens van mijn kaart komen. Is blijkbaar per staat georganiseerd. Heb toen weer een nieuwe kaart moeten kopen. En dus weer een nieuw nummer moeten doorgeven aan het thuisfront.

• Sundri

Ik heb een Airtel nummer uit Delhi. Buiten die regio ben ik dan wel op “roaming”, maar het werkt altijd. Roaming is trouwens niet al te duur: voor inkomende gesprekken Rs 1 per minuut en voor uitgaande gesprekken in India Rs 2 per minuut . In Delhi en omgeving betaal ik niets voor ontvangst en Rs 1 voor uitgaande gesprekken in India. Voor uitgaande gesprekken naar NL betaal ik Rs 11.

Omdat Indiase simcards niet in Kashmir werken, heb ik daar de laatste keer een simcard geleend. Die was van Reliance; toen betaalde ik maar Rs 5 voor uitgaande gesprekken naar NL.

De kosten hangen dus ook af van de simcard provider.

• florien

bedankt voor de info! het gaat mij om het smsen naar nederland. Nog advies welke provider je daar het beste voor kan nemen. Sundri; wat kost dat met airtel? weet jij dat?? Vast wel je weet zoveel hier op het forum; fijn!

• Sundri

Ik weet niet exact wat een sms met een Indiase simcard naar NL kost, maar niet veel! Naar mij bekend tussen Rs 3 en Rs 5 per bericht. De kosten verschillen per provider. In ieder geval een stuk goedkoper dan wanneer je vanuit NL een sms stuurt naar India. Momenteel werkt de sms-service in Kashmir niet, maar wel in de rest van India.

• Maartje

Ik heb momenteel een Sim Only-abonnement van Vodafone.

Deze werkt helaas niet in India.

Het is de bedoeling dat ik alleen in India 2 of 3 telefoontjes moet plegen naar kennissen die daar op dat moment ook zitten, dus ik hoef niet naar Nederland te bellen.

Wat kan ik het beste doen?

Een Simcard kopen of gewoon even bij een telefooncel in India bellen?

Graag hoor ik jullie advies.

• Sundri

Als je maar 2 of 3 telefoontjes wilt doen in India en je verder niet wilt (laten) bellen, dan zou ik via een telefoonwinkel bellen (een STD, enz.).