Aanschaf Laptop-ventilator (via usb) in India (tips?)

• Olga

Ik ben van plan een usb laptop-ventilator (voor onder de laptop, evt. met extra usb-aansluitingen erop) aan te schaffen. Lijkt me wel handig met de warme temperaturen in Zuid-India. Omdat er weinig tijd is en omdat ik niet weet of dat ding nog in m'n koffer past, wil ik het misschien in India kopen in Bangalore (vlak na aankomst) of ergens op een Indiase site. Heeft iemand misschien tips? Het is voor een grote laptop (17.3 of 4 inch) van Dell (Studio 1745). M'n richtprijs is zo'n 25-30 euro als er al USB-poorten bij in zitten. Eventuele waarschuwingen zijn ook welkom.

• Olga

Ik kreeg net een berichtje van m'n moeder vanuit haar werk. Volgens iemand die zij kent, is, in het kort gezegd, een ventilator “flauwekul”. Misschien laat ik het dan toch maar zitten.

• T.o.m.

In een laptop zit al een ventilator.

Als je er zeer intensief mee gaat gamen, kan deze ventilator misschien wel een steuntje in de rug gebruiken. Ga je alleen maar wat internetten, is een extra ventilator flauwekul, ook in het warme India, waar veel mensen een laptop hebben, en die doen het gewoon.

Wat wel handig is om te weten: gebruik het ding niet op je schoot, dan kan de laptop zijn warmte niet goed kwijt, en krijg je bovendien erg warme benen.

• Ineke M

En als je hem dan toch op schoot gebruikt: kussen eronder en schuin zetten, dan kan de warmte wel weg.

Ineke