Indias visa vanuit Kuala lumpur

• Sila

Half maart 2011 zullen wij in Kuala lumpur arriveren vanuit Nieuw Zeeland en willen indien mogelijk 6 maanden in India verblijven.

Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een visum in Kuala lumpur? Ik heb de ambassade meedere malen gemailt maar geen respons….

• Olga

Het schijnt niet de makkelijkste weg te zijn, meen ik ergens gelezen te hebben. Je zou eens op het forum van Indiamike.com kunnen kijken voor informatie hierover. Er is daar dacht ik een topic over.

• Rob

Sila,

Op de website staat het ook niet erg duidelijk;

http://www.indianhighcommission.com.my/service_new.php

Ik heb daar een kennis met India ervaring, wil hem best even vragen hoe het zit.

Rob

• Sila

Beste Rob,

Het zou super zijn als je het aan je kennis wil vragen!

Ik ben al uren gezocht op internet maar vergeefs……

Grt Sila

• sila

Dank voor je hulp Olga,

Ik ga hier vanavond eens mee aan de slag!!!!!

Grt Sila

• Rob

Hi Robert,

Good day to you. It is really pointless to send emails to the IHC as they are unlikely to reply due to the sheer volume of people crowding that place especially this time of the year when many Msians head to india. and in any event, you must be quite familiar when it comes to lack of efficiency in certain Indian depts.

the best tip is this: she should make a trip to IHC with the relevant documets and forms (if she could, she should dload the forms from the IHC website). Also, it will be better if she called them in advance and get some info…..this will ensure her trip to IHC will not be wasteful.

For my trips to India, I had gone to IHC personally to apply for the visa or go thru a reliable travel agent. my regular travel agent has moved to another company, I can call her for some info……will take a few days.

cheers,

suaran

• Rob

Zie:

http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1987684

Rob

• kataraja

Beste Sila, een goeie raad, probeer zelf niet het wiel uit te vinden, laat het regelen door een fixer, of reisburootje dat hier mee adverteerd in de lokale krant. Zij doen niets anders de hele dag, hebben hun contacten, en weten precies voor visum jij in aanmerking komt.

Als je het zelf gaat regelen bij de ambassade zal het uit eindelijk ook wel lukken, maar veel makkelijker is het om iemand met “contacten” binnen de ambassade het een ander te laten regelen.

Als ik je eerste post lees, dan denk,“ ik die is lekker lang weg”. Mag ik vragen hoelang ben je al onderweg en hoe is de route van de hele reis???

Veel sucses.