2 maanden tussen 2 visumaanvragen en dan

• San Baar

Kom ik gisteren erachter via de site van de Indiase ambassade dat er tenminste een periode van 2 maanden moet zitten tussen de vorige en de nieuwe visumaanvraag.Stond niet vermeld bij het CIBT, daar had ik de aanvraag naar toe gestuurd die op dit moment nog niet traceerbaar is. Ik ga 11 december naar India en in mijn geval betekent dit dat ik pas op 8 december een visum aan kan vragen, dat ga ik in Den Haag doen. Ik heb wel veel twijfel of ik in dit geval dezelfde dag het visum kan krijgen. Heeft iemand ervaring met een gelijke situatie?

• josine.rosvelds@hotmail.com

Ik ken iemand , zelfde situatie als jou , géén visum gekregen

• Ineke M

Er moet 2 maanden zitten tussen de uitreisdatum en de nieuwe inreisdatum, dus niet tussen beide visum aanvragen. Bij mij zat er een week tussen het verlopen van de ene visum en het begin van de volgende. Maar wel meer dan 2 maanden tussen de uit- en inreisdatum.

Ineke

• Sundri

Die stelling van Ineke is mijns inziens juist, maar dan nog is het ter beoordeling aan de ambassade. Toen ze vorige week bij mij van de veronderstelling uitgingen, dat ik om een toeristenvisum kwam, zeiden ze, dat ik 2 maanden na m'n uitreisdatum moest terugkomen. Ik denk niettemin, dat als je een interview vraagt en praat als Brugman, je toch een visum kan krijgen, mits de tijd tussen je uitreisdatum en inreisdatum inderdaad minimaal 2 maanden is. En zo staat het ook in m'n paspoort met een stempel gedrukt (daar zou ik de ambassade in dat geval ook op wijzen). Maar zeker is het nooit: zoals ik al begon, het is ter beoordeling aan de ambassade.

• Peter

Vorig jaar (wat dat ook moge zeggen in deze snel veranderende visumwereld) moest je vorige visum een maand afgelopen zijn voor je een nieuw visum kon aanvragen. Dat stond dus los van de eis dat tussen uitreisdatum en de volgende inreisdatum twee maanden moest zitten.

• Ineke M

Klopt, dat was vorig jaar dec. zo…in jan werden het 2 maanden tussen beide visa aanvragen en vrij snel daarna 2 maanden tussen in- en uitreisdatum. Ik ga er van ut dat dat nog steeds zo is (…en anders heb ik een groot probleem in januari :)

Ineke

• sofie

Dat is nog steeds zo. 6 maanden visum met double entry, maar wel twee manden tussen uit- en inreisdatum.

• San Baar

Klopt, ik heb m'n visum gekregen en het gaat inderdaad om 2 maanden tussen de in- en uitreisdatum. Ik heb nl. geen 2 maanden tussen beide aanvragen zitten.