Rare jeukplekken

• Olga

Na en tijdens geloof ik ook, m'n vorige (lange) verblijf in India, kon ik nogal eens rare jeukplekken op m'n lichaam hebben (ik bedoel niet van musquito's/muggen). Heeft iemand dat ook gehad? Zelfs in Nederland bleef het nog lang.

• Sundri

Je hebt vast last gehad van bedbugs. Meestal zie je die niet, maar het resultaat wel. En het kan ook komen van zwemmen in zoet water, daar krijg je soms uitslag van. Ook kan je uitslag krijgen van overmatig zweten, vooral in gebieden met hoge luchtvochtigheid, zoals in zuid India.

• johan

Dat van die jeukplekken herken ik wel. Ik heb er meer last van als ik terug in Nederland ben. De dokter heeft mij “BALMEUM” geadviseerd dit is een bodylotion die je bij de drogist kunt kopen. Het is heel vet en het houdt de huid soepel.Volgens hem komt het van het uitdrogen van de huid omdat de luchtvochtigheid in zuid India veel hoger is (de reactie komt als ik terug in Nederland ben) Ik heb ook nog een luchtbevochtiger in mijn slaapkamer geprobeerd maar dat hielp niet echt.