Update aanvraag visum

• Sundri

Je kunt je (toeristen)visum weer bij de ambassade halen. Totaalkosten voor een toeristenvisum bedragen 53 euro (contant betalen, pinnen kan niet). Je krijgt een toeristenvisum voor 3 maanden met single entry ingaand op de dag van afgifte. Wil je een double entry, dan moet je aantonen waarom en moet je een toeristenvisum voor 6 maanden aanvragen. Dan beoordeelt de ambassade of ze die ook zullen afgeven.

Vereisten voor toeristenvisum, zie

Je kunt je toeristenvisum voor 3 maanden met single entry ook nog aanvragen bij . Dat kost 30 euro extra plus eventueel aangetekend verzenden en terugzenden, maar bespaart je heel veel tijd en mogelijke ergernis.

Het vorenstaande is de recentste informatie. Ik ben gisteren bij de Indiase ambassade geweest. Ik kwam zelf voor een familievisum en heb er daarom de hele dag gezeten en gezien wat er gebeurde.

• Florien

kleine aanvulling op Sundri…..

via visumdienst india kost het 101,95 EXclusief verzenden, dus bijna 2 keer zoveel

• Anita

Vorig jaar was het toch mogelijk via dat bureau in Den Haag en kwam er ‘slechts’ 15 euro bovenop de 50 euro? Ik snap niet zo goed wat nu de verschillen zijn.

• Anita

P.s. het is zeker geen optie het paspoort door de brievenbus van de ambassade te doen, vergezeld van de nodige documenten, in een weekend?

• Sundri

Nee, aanvragen per post accepteert de ambassade niet (meer).

En waarom de kosten voor de visumdienst zo hoog zijn geworden, overigens volgens mijn informatie is dat € 30 + 2 x kosten aangetekende verzending? Wellicht omdat ze nu een monopolie hebben?

• San Baar

Maandag alles naar de visumdienst via TNT aangetekend verstuurd, vandaag nog niet aangekomen, dat kan natuurlijk ivm de staking van gisteren. Maar het stuk is niet te traceren, contact gehad met TNT en zij gaven aan dat ik er rekening mee moet houden dat het zoek is geraakt. Ik ontplofte………ik hoop dat het morgen alsnog aankomt. Misschien is een medewerker vergeten te scannen en daar hoop ik maar op. Mijn zus had gisteren alles verstuurd en dat is vandaag wel geleverd……

Heeft iemand wel vaker meegemaakt dat het niet via tracktrace te achterhalen was en het wel op het juiste adres terecht kwam?

• Sundri

Ja, tracktrace geeft heel vaak niet aan wat er met je aangetekende post gebeurt of is gebeurd. Is mij ook overkomen; ik zou maar informeren bij de visumdienst. Verder was er gisteren inderdaad een staking. Alle post is vertraagd, ook vandaag nog… TNT heeft iets in te halen. Wacht nog een dagje zou ik zeggen. Ik hoop voor je dat het goed komt en zo niet, dat je voldoende tijd hebt om een vervangend paspoort + visum aan te vragen. Ik moet zeggen, dat ik het 1 x meegemaakt heb, dat m'n aangetekend verzonden paspoort pas na een week aan kwam. Dat was toen je nog per post een visumaanvraag bij de ambassade kon doen.