Undertaking

• Sundri

Hier is mijn link naar het formulier “Undertaking”, wat de ambassade vraagt om in te vullen bij het toeristenvisum (en misschien ook wel bij andere visa). Eindelijk gelukt. ‘t Is niet zo heel netjes geprint (en daarna gescand), maar ’t is duidelijk leesbaar en bruikbaar.

• Peter

Bedankt! Ik vroeg me al af wat het was, de “undertaking form”.

iemand enig idee wat in te vullen als je geen werkgever hebt?

• Sundri

Als je geen werkgever hebt, moet je invullen wat wel van toepassing is. Ben je b.v. gepensioneerd, dan schrijf je op “retired” of als je een eigen zaak hebt “self employed”.

• Rob

Sundri,

Als je een uitkering hebt, moet je dan niet bankafschriften laten zien?

Rob

• Rob

Sundri,

Begrijp ik het nu goed dat die verklaring van Undertaking bedoeld is om te verklaren dat je als tourist naar India gaat en niet for business?

Was daar al die ellende niet om begonnen?

Rob

• Sundri

Ja, dat klopt, maar dat staat op zich los van de undertaking.

• Sundri

Ik weet dat ook niet. Toen ik de undertaking moest invullen, dacht ik dat het kwam, omdat ik ingevuld had dat ik naar Kashmir zou gaan. En aangezien de situatie daar nogal onrustig is, dacht ik zelf dat ze wellicht wilden voorkomen, dat ik daarover zou gaan schrijven (als journalist). Maar nu begrijp ik, dat blijkbaar iedereen dit moet invullen. Ze zijn dus gewoon bezig om de regels in het algemeen strenger te maken. Op zich is zo'n undertaking maf, want met een toeristenvisum mag je sowieso geen werk doen in India. Hoewel ik in het verleden wel regelmatig westerlingen in India heb zien werken terwijl ze alleen een toeristenvisum hadden (soms vroeg ik namelijk wat voor visum die persoon dan had).

• johan

Sundri,

Je kunt het formulier “Undertaking” gewoon downloaden van de site van de Indiase ambassade.