Kiwi,
En als de geboorteacte van je ‘man’ na een kleine week nog niet voor elkaar is?
Wat doe je dan?
Rob
Quiwiwi,
Sta je er wel bij stil, dat je de geboorteakte van je man in India, eerst lokaal en vervolgens in Delhi bij het Indiase Ministerie van Buitenlandse zaken moet laten legaliseren? Dat legaliseren duurt wel even en kost veel geld (vooral veel bribes, vooral als je het snel voor elkaar wilt krijgen). De Nederlandse Ambassade in Delhi kan je over de benodigde legalisaties nader informeren.
Weet je ook, dat als je met je man in NL wilt trouwen hij bovendien een gelegaliseerd bewijs van niet gehuwd zijn nodig heeft? Een document, waar in India moeilijk aan te komen is. Dit document is nodig, omdat in India huwelijken van een man met meer dan 1 vrouw is toegestaan. Wellicht is het handiger om in India te trouwen en vervolgens alle documenten (in India) te laten legaliseren.
Het voorgaande in aanmerking nemend, denk ik dat je weinig of geen tijd hebt om nog andere plaatsen te bezoeken.
Mijn ‘man’ is Belg. Bij zijn adoptie zijn de juiste papieren niet meegegeven. (kwam bij vele adoptiekinderen voor in die tijd)
Alles is daar al geregeld door vrienden maar hij moet gewoon gaan handteken en afhalen.
Die vrienden regelden het voor nog meer adoptievrienden en die hebben geen problemen ondervonden toen ze het gingen afhalenen, de tijd die hierin gestoken werd was heel kort. Ik ga uit van iets langer (om niet ontgoocheld te zijn) maar dan ook niet zo lang…
Een connectie van het weeshuis gaat ook mee naar de officiële dienst.
Wij hebben enkel een Indisch formulier nodig dat bevestigt dat hij daar geboren is. (dus het hoeft geen echte geboorteakte te zijn)
Inderdaad, mar voor de Belgische wet moet iedereen die in het buitenland geboren is een ‘geboorteakte’ kunnen voorleggen.
Nu wordt dat automatisch bij de adoptie geregeld omdat ze nu de problemen ontdekken van de eersten die hier zijn toegekomen.
Het kan ook allemaal met een akte van bekendheid maar dan betalen massa's geld aan de vrederechter, advocaat, beëdigd vertaler. Voor iets meer dan die prijs zijn we een India-ervaring rijker.
Er klopt sowieso niet zoveel van geboortedata op de papieren in India. Als geboortedata al bekend zijn, dan worden ze nog vaak onjuist geregistreerd. Mijn man weet z'n geboortedatum en tijd exact, maar de school waar dat geregistreerd stond, is verbrand. Vervolgens hebben ze alle “kinderen” van dezelfde klas dezelfde geboortedatum gegeven. Dus op z'n paspoort, geboorteakte en rijbewijs staat een heel andere geboortedatum.
Sundri,
Mijn Indiase travelbuddy heeft al jaren lang een rijbewijs.
Hoe hij daar aan gekomen is weet ik niet.
Hij kent wel bijna alle NH numbers uit z'n hoofd.
Onlangs in Gujarat was het voor hem een verrassing, daar was het weer onderverdeeld in ABCDE.
Laat ik het niet over de kwaliteit van die wegen hebben.
Toen hij een aantal jaren geleden na anderhalf jaar zoeken zijn geboorteakte achterhaald had bleek hij een jaar ouder te zijn dan op zijn rijbewijs staat.
Zijn paspoort is inmiddels verlopen, mag Nederland niet meer in.
Volgens mij vindt hij dat ook helemaal niet erg.
Rob
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?