allerlei vragen.

• quiwiwi

Februari is het zover. We gaan met onze twee kinderen (3 en 5 jaar) naar India.

We willen deze steden zeker doen: Chennai- Trivandrum- cochin- goa- dharamsala.

Hiervoor hebben we een maand.

Wat is er echt fijn om daar met de kinderen te doen?

Hoe zijn de treinreizen? (first class aangeraden?) We zouden eventueel van Chennai tot trivandrum met de trein gaan.

Hoe zit het met de tijdsindeling? Dit vind ik nogal moeilijk. Waar de meeste tijd doorbrengen? Of is er nog een heel fijne plaats in die buurt?

Hoe zit het met het meest zuidelijke punt (kanykumari)

Ik wacht vol spanning af. Meer vragen zullen beslist volgen.

• johan

Ik neem aan dat je op Chennai vliegt. Chennai is een vieze drukke stad. Ook niets voor kinderen Kanykomari is leuk voor het idee dat daar drie oceanen samenkomen. Verder niet veel bijzonders. Trivandrum is leuk voor Kovalam. Mooi strand ook leuk voor kinderen. een leuke stad in Tamil Nadu is Madurai dit is echt een must met name 's avonds. Dharamsala, is een behoorlijk eind van je route. Is ook koud in de wintertijd, dus moet je warme kleren meenemen. De treinreis van Chennai start in de middag en gaat de hele nacht door. Eerste class sleeper zou ik met kinderen nemen.

• Khan

johan Schreef:

——————————————————-

> > Eerste class sleeper zou ik met kinderen nemen.

Iets als “eerste class sleeper” bestaat niet. Wel A/C 1, die relatief duur is, en niet in alle treinen aanwezig is, maar wel het gemak biedt van een eigen afsluitbaar compartiment.

De beste site voor info is: http://www.seat61.com/India.htm

• Ineke M

Aan de vraag over 10 uur wachttijd in Delhi maak ik op dat ze gaan vliegen. Vliegen lijkt me met kinderen beter dan met de trein, maar 10 uur overbrugging (wat je ook gaat doen) is niet niks met 2 kleintjes.

Zelf zou ik met kinderen een beperkter programma kiezen, waar je langer op plekken blijft en dus niet naar Dharmsala gaan. Dat brengt meer rust. Daarbij is het reizen in India vaak zwaar en onvoorspelbaar. Ook het temp. verschil zou ik de kinderen niet aan willen doen. (in het zuiden tegen de 40 gr. en in het noorden rond het vriespunt?)

Voor dat je denkt ‘daar heb je weer zo’n moraliserend type'; ik weet waar ik het over heb. Ga ieder jaar met mijn dochter en kleinzoon naar India. Hij is nu bijna 3 en gaat in januari voor de 5de keer mee.

Ineke

• kataraja

Helemaal mee eens Ineke. Quiwiwi ik wil nog een stap verder gaan als Ineke, pak in madras de taxi naar mammalapuram (60 km) blijf daar lekker 4 weken zitten en jij en je kindjes zullen een fantastische tijd hebben die maand. Genoeg te zien in de omgeving, waar begin je aan, je kindjes 4 weken door india sleuren, ik vind je programma zonder kindjes al behoorlijk pittig.

Kataraja de Mammalapuram fan.

• quiwiwi

Tja,

Ik begrijp jullie MAAR: mijn ‘man’ zijn geboortestad (en het weeshuis waar hij gewoond heeft) is Chennai.

Daar gaan we zijn geboorteakte halen om dan hier te kunnen trouwen. Daarvoor moeten we een kleine week uittrekken.

Dharamsala. Daar woont het Tibetaanse gezin dat we sponserden toen de kinderen daar, naar school gingen. De papa is ziek en kan niet reizen.

Dus het is een reis maar met twee must do's: Chennai en Dharamsala.

We vliegen op Delhi met een tussenstop.

Van Chennai zouden we de trien nemen naar Trivandrum.

Zo naar Kochi, dan Goa en dan D'sala.

Dat is nu de (voorlopige) planning

• KeesS

Tja als je die 2 plekken wil doen, prima, maar je haalt je wel wat op je hals met die afstanden. Als je zegt dat je op Delhi vliegt met tussenstop betekent dit dat je de tickets al hebt? Emirates vliegt op Chennai en je kunt terug vanaf Delhi (hebben meer opties). Mijn route zou de volgende zijn: vliegen op Delhi, eerst naar Dharamsala, dan van D'sala naar Chennai (vliegen) en aan de kust naar Chennai/Mammalapuram in de zon. En vanuit M'puram ben je zo in Chennai.

• quiwiwi

We hebben tickets naar en terug. We komen aan en vertrekken in Delhi.

Maar ik heb inderdaad geen rekening gehouden met de temperatuur in D'sala.

Het zou inderdaad beter zijn eerst naar D'sala te gaan. die temperatuur zijn we dan toch gewoon van hier. En eindigen in warmte en vakantiegevoel! Goa wil ik wel achterwege laten en Mamallapuram in de plaats nemen. (nu mijn man nog overtuigen)

Welk wildpark is er inde buurt?

Ik vind er enkel in het centrum of eerder naar de westkust toe.

• quiwiwi

@ Kataraja: Ken je een leuk resort in Mamallapuram?

• KeesS

Afhankelijk van het tijdstip van je aankomst met de internationale vlucht kun je zien wanneer/hoe laat je kunt doorvliegen naar D'Sala.

Sort By > FareType Departure Arrival Stops Duration Price

FareType Departure Arrival Stops Duration Price

Kingfisher Red

IT-4351

▪Refundable

Fare rules

New Delhi

Fri, 04 Feb

11:10 Dharamshala

Fri, 04 Feb

12:35

NonStop Duration:

1h 25m

Info makemytrip.com

Persoonlijk en zeker met kinderen zou ik denk ik een nacht overblijven in Delhi.

De vlucht van D'Sala naar Chennai is wel goed te doen volgens mij.