Double Dutch Tamil Nadu

• Paul Broekman

Is er wel eens iemand in Double Dutch resort in Tamil Nadu op bezoek c.q. vakantie geweest?

Hoe was het daar?

• Gé Mol

Dag Paul,

Als eigenaar van Double Dutch Resort wil ik mijn eigen toko hier niet promoten. Dat hoort niet vind ik. Ik adviseer jou in Google eens te zoeken op de volgende string:

waarbenjij.nu “Double Dutch Resort”

Lees de onafhankleijk ervaringen van bezoekers aan ons. Ik hoop uiteraard dat jij ook een van hen wordt.

Hartelijke groeten,

Gé Mol

• klaas

Hoi Ge, ik heb een vraag, ik neem aan dat je in india woont? Hoe regel je dat met visa? Ik wil mij ook graag vestiggen in India, maar gewoon als particulier zonder zaak. Weet jij mogenlijk heden dit te realiseren??

• Paul Broekman

Gé Mol,

ik run zelf een “tent” (artist in residence) in Turkije en mijn vrouw en ik zitten er aan te denken om eens een tijdje te gaan werken in India. (Ik heb vaak als kunstenaar in India gewerkt maar vooral in grote steden, Delhi Calcutta).

Jullie plek heb ik uitgebreid bekenen op jullie site en het lijkt me een bijzondere plek, ik heb jullie plek hier al eens aangeraden.

Ik wilde toch eens kijken of er mensen die hier schrijven en waarvan ik inmiddels hun profiel een beetje ken bij jullie waren geweest. En hun ervaringen horen.

Ik vestig niet helemaal voor niets de attentie op jullie plek want hij lijkt mij in ieer geval de moeite waard.

Veel succes daar overigens.

Wij zitten ook in een klein dorp en dat bevalt ons erg.

Groeten uit een koud maar zonnig Babayan, Turkije

• Rob

Paul,

De website van Double Dutch ken ik al jaren, heb een link op mijn eigen site:

http://www.xs4all.nl/~devarosa/hotels.htm

Zelf ben ik daar nooit geweest, maar zou het zeker zelf uitproberen als ik in de buurt was.

Vanwege de naam alleen al …

Rob

ps Ik kom ook bij jullie logeren, mocht ik ooit in Turkije komen

• Anja

Paul Broekman Schreef:

——————————————————-

> Is er wel eens iemand in Double Dutch resort in

> Tamil Nadu op bezoek c.q. vakantie geweest?

> Hoe was het daar?

Heej Paul,

Ik ben in september in Double Dutch Resort geweest. Hoe heb ik het ervaren?

Naast het mooie land, natuur, dieren, mensen, omgeving kan ik double dutch resort 1 woord

HARTverwarmend noemen! Gastvrijheid, warmte, betrokkenheid, etc. het raakt je en je wilt absoluut terug en ik GA ook terug!! Dus gewoon DOEN en laat je verrassen door Gemma en Ge en alle andere lieverds!

Grtz Anja

• Hallo Klaas,

Sinds december 2009 zijn het woelige tijden bij het aanvragen van een visum voor India. Lees o.a. de recente ontwikkelingen, sinds 1 november, elders op dit prikbord. De tijd dat je onvoorwaardelijk 6 maanden kreeg (visum bedoel ik dus) zijn voorbij.

Lange termijn visa zijn helemaal moeilijk. Ik ben hier op een zakenvisum en dat is verlengbaar in India, maar ik kan je verzekeren dat het niet eenvoudig is. Doordat wij hier de FRO (Foreign Registration Officer) al sinds 1997 zeer regelmatig moeten bezoeken en hij ons ondertussen goed kent, gaat het tegenwoordig voor ons wat soepeler. Als particulier en nieuwkomer zit je echter vast aan een toeristenvisum van maximaal 6 maanden. Meestal “single entry” of je moet vooraf aangeven dat je het land even in en uit wilt b.v. naar Sri Lanka of Nepal. Dat moet je bij aanvraag aantonen met een ticket en zelfs dan moet je nog een re-entry stempel halen op de Indiase ambassade van het land dat je tussentijds bezoekt. De geldigheidsduur van je visum staat aangegeven in het visum en dat blijft ongewijzigd als je het land in en uit gaat.

Er is maar een mogelijkheid. Wordt verliefd en trouw met een Indiase dan kun je na 6 maanden tot 1 jaar de PIO status aanvragen (Person of Indian Origin). Dat is een soort paspoort voor India met een geldigheid van 5 tot 10 jaar en verlengbaar. Nog al een rigoureuze stap vind ik zelf en…….. als je een Indiase trouwt trouw je met heel haar familie. Be aware!

Groeten,

• Floris

Hoihoi,

De enige mij bekende betekenis van double dutch, is vrijen met een condoom terwijl dame de pil gebruikt.

Dit is ook 1 van de officiele betekenissen (zie eventueel: http://en.wiktionary.org/wiki/Double_Dutch ).

Van de reacties boven begrijp ik dat het hotel als fantastisch wordt ervaren, gefeliciteerd! Maaruh; verblijf heeft verder dus niets per se met extra veilig sex te maken, aha!

Groetjes,

Floris.

• Rob

Floor,

http://nl.wikipedia.org/wiki/Double_Dutch_(sport)

Zelf dacht ik bij Double Dutch in de betekenis van brabbeltaal van kinderen.

Rob

• Hi Robert,

Double Dutch heeft meerdere betekenissen dan jij denkt. Dubbel veilig vrijen is er inderdaad een van en die betekenis is vaak alleen bekend bij de jongere generatie. Het is ook een ingewikkelde manier van touwtje springen met twee touwen. Hier worden serieuze kampioenschappen mee uitgevochten maar niet in ons resort.

Wij hebben hier voor de naam Double Dutch gekozen als vertaling van “koeterwaals”, een mengeling van talen dat hier vaak gesproken wordt tussen onze bezoekers van meerdere nationaliteiten. De basis is hier Engels, Tamil en Nederlands.

Wikipedia zegt: “Double Dutch is a deprecating term used to denote any sort of confusing speech”.

Zie hiervoor: http://en.wikipedia.org/wiki/Double_Dutch

Deze site geeft in totaal zes betekenissen aan Double Dutch waarvan de dubbel veilige sex op nummer 6 staat. Dat wil overigens niet zeggen dat deze sport niet relaxed in Double Dutch Resort beoefend kan worden.

What's in a name?