Voor de eerste keer naar India, globale route

• Hay

Over een paar maanden ga ik voor de eerste keer als backpacker door India reizen, heb ongeveer 5 weken en wil vertrekken rond 5 febr. 2011. Korte achtergrond: Het wordt mijn eerste keer India maar ik ben al een behoorlijk ervaren backpacker die bijna alle landen in Midden- en Zuid-Amerika heeft bezocht en ook al heel wat landen in Afrika en Zuid-Oost Azië.

Ik ben van plan om naar Delhi te vliegen en dan te beginnen met de min of traditionele route Delhi-Bikaner- Jaisalmer-Jodhpur-Udaipur-Pushkar-Jaipur-Agra-Varanasi, dan zuidwestelijk naar een van de parken om te proberen tijgers in het wild te zien (mijn idee is Bandhavgarh NP), dan naar het zuidwesten tot Mumbai. Denk ongeveer 4 weken (max. 30 dagen) nodig te hebben voor bovenstaande route (Delhi-Mumbai). Hierna wil ik de laatste week aan een leuk strand doorbrengen, ik denk hierbij aan Goa. In dat geval denk ik terug te vliegen vanaf Mumbai.

Hierover enkele vragen:

* Is het schema/reistijd realistisch (wil veel zien maar als dat nodig is ook wat extra tijd kunnen nemen, uitrusten kan ik in de laatste week)?

* Is februari tot midden maart wat weer betreft een goede periode om bovenstaande route te doen inclusief mooi strand weer?

* Zijn er in deze periode festivals die de moeite waard zijn, zo ja, welke en waar?

* Zijn er ook mooie stranden aan de oostzijde die ik vanuit Bandhavgarh zou kunnen bereiken (in dat geval zal ik neem ik aan moeten terugvliegen vanaf Kolkata)?

* Andere aanbevelingen/adviezen?

(gedetailleerde vragen komen later nog wel als de route beter bekend is, het gaat nu om het globale beeld)

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Hay

• Riet de Laat

Dag Hay,

In principe zou je trip mogelijk moeten zijn in 4 weken, zodat je de laatste week in de omgeving van Goa kunt genieten van vakantie.

Met nachttreinen kun je als backpacker makkelijk verplaatsen in een gunstig deel van de dag.

De periode februari/maart is prima, de temperatuur is dan al beter t.o.v. bijvoorbeeld januari.

Groet,

Riet de Laat

• Rob

Hay,

Altijd lastig dit soort planningen.

Zelf mis ik het Shekhawati district, Orccha en Khajuraho.

Misschien Ranthambhore NP ipv Bandhavgarh NP?

Vanaf Varanasi kun je misschien naar Mumbai (Goa) of Kolkata (Puri)?

Of de Sunderbans?

http://www.xs4all.nl/~devarosa/reisverslagen/fragmenten.htm#krab

Als ik jou was zou ik niet 4 weken doorhollen om naderhand 1 week bij te moeten komen.

Onderweg, in Rajasthan, zijn prachtige rustplekken.

Ranakpur is mijn favoriet en sinds afgelopen keer Todgarh.

Rob