Over een paar maanden ga ik voor de eerste keer als backpacker door India reizen, heb ongeveer 5 weken en wil vertrekken rond 5 febr. 2011. Korte achtergrond: Het wordt mijn eerste keer India maar ik ben al een behoorlijk ervaren backpacker die bijna alle landen in Midden- en Zuid-Amerika heeft bezocht en ook al heel wat landen in Afrika en Zuid-Oost Azië.
Ik ben van plan om naar Delhi te vliegen en dan te beginnen met de min of traditionele route Delhi-Bikaner- Jaisalmer-Jodhpur-Udaipur-Pushkar-Jaipur-Agra-Varanasi, dan zuidwestelijk naar een van de parken om te proberen tijgers in het wild te zien (mijn idee is Bandhavgarh NP), dan naar het zuidwesten tot Mumbai. Denk ongeveer 4 weken (max. 30 dagen) nodig te hebben voor bovenstaande route (Delhi-Mumbai). Hierna wil ik de laatste week aan een leuk strand doorbrengen, ik denk hierbij aan Goa. In dat geval denk ik terug te vliegen vanaf Mumbai.
Hierover enkele vragen:
* Is het schema/reistijd realistisch (wil veel zien maar als dat nodig is ook wat extra tijd kunnen nemen, uitrusten kan ik in de laatste week)?
* Is februari tot midden maart wat weer betreft een goede periode om bovenstaande route te doen inclusief mooi strand weer?
* Zijn er in deze periode festivals die de moeite waard zijn, zo ja, welke en waar?
* Zijn er ook mooie stranden aan de oostzijde die ik vanuit Bandhavgarh zou kunnen bereiken (in dat geval zal ik neem ik aan moeten terugvliegen vanaf Kolkata)?
* Andere aanbevelingen/adviezen?
(gedetailleerde vragen komen later nog wel als de route beter bekend is, het gaat nu om het globale beeld)
Bij voorbaat dank voor de antwoorden.
Hay