hoe warm/koud is het in dec. in Delhi+ Rajastan e.o.? is 1 fleecetrui genoeg?koelt het s avonds sterk af?
en, is het muggengebied?
Ben vele malen rond deze periode in Delhi geweest. Lekker warm tot heet. Hier hoef je niets extra's warm voor mee te nemen dan een dunne fleece voor de avond. In Rajastan kan het 's nachts buiten wel koud worden maar in de hotels niet. Als je buiten overnacht wordt het wat anders.
Dan de muggen, in stedelijke, verstedelijkte gebieden komt in ieder geval de malariamug niet voor. Ga je naar het “platteland” voor een redelijke tijd neem dan wel de nodige voorzorg maatregelen inacht. Neem malaria profylaxe in en bescherm je middels DEET tegen muggenbeten.
Nestor-F Schreef:
——————————————————-
> Ben vele malen rond deze periode in Delhi geweest.
> Lekker warm tot heet.
Vooral als die hardnekkige mist blijf hangen in de ochtend is het gloeiend heet in Delhi. Jammer dat Indiers zelf niet tegen die hitte kunnen, zie je plotseling programma's op TV over lui die doodvriezen. ::o
Ik zit vaak in jan. in Pushkar. Voor het weer maakt begin jan. niet zoveel uit met dec. Zal hooguit ietsje kouder zijn (en aan het eind van jan. iets warmer).
Begin jan. is het in de zon op het midden van de dag lekker warm (16 tot 20 gr.) en ‘s nachts 5 tot 8 gr. Voor een Nederlander klinkt dit niet zo spannend. Wat ik echter tegen vind vallen is de ’gevoelstemp.'. Hier kom je uit je verwarmde huis, loopt even buiten met een dikke winterjas aan en gaat dan weer ergens naar binnen waar het lekker warm is.
In Rajasthan zijn de huizen er op gebouwd om de zon buiten te sluiten en de wind binnen te laten. De paar uur zon overdag is niet genoeg om de huizen warm te krijgen. Ik vind het er zelf altijd erg koud! Heb zelfs wel eens een deken in mijn bed gelegd om warm te worden. Vanaf vier uur 'smiddags heb ik buiten 2 vesten over elkaar aan om warm te blijven en een uur later komt daar nog een sjaal bij. De Indiers zelf lopen met dekentjes om om warm te blijven.
In Nederland vind ik de kou lekker en slaap ik altijd met mijn raam open. Zelfs als het vriest heb ik de verwarming in de slaapkamer niet aan. In India ben ik altijd blij als het eind jan. weer wat warmer wordt.
Ineke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?