route 3,5 week calcutta en zuid india

• kiet

Hoi,

Wij gaan binnenkort naar India en we zijn druk bezig met het uitstippelen van een route, kunnen jullie adviseren?

Mumbai daarna vliegen naar Calcutta waar we een clinic tour gaan doen langs projecten van Calcutta rescue (wordt door kennissen geregeld)

vanuit Calcutta vliegen naar Chennai en gelijk doorreizen per trein(?) naar Mysore (tour/paardrijden)

vervolgens naar Periyar (3 dgn tour door wildreservaat)

dan per bus naar Madurai en daarna Backwaters

we willen eindigen in Goa en vanuit daar vliegen naar Mumbai

Hebben jullie tips n.a.v. deze route? Alvast dank!

gr. Kiet

• Paul Broekman

Is dit een serieuze vraag? Want het komt mij wat vreemd over namelijk.

Bljf gewoon in de omgeving van Calcutta, vlieg inplaats van naar Bombay naar Delhi, want op het traject Delhi <> Calcutta en omgeving is voor zo'n relatief korte tijd meer dan interessants te zien. In plaats van in Goa te eindigen is Puri een leuke en ook weer erg interessante optie. Puri ligt in Orissa.

De omgeving van Calcutta heeft tal van interessante dorpjes, (ik vind het een van de meer boeiende gebieden van India). Het traject Calcutta <> Puri heeft ook een aantal leuke uitstapplekken, het traject Delhi <> Calcutta kent vele highlights van India waaronder natuurlijk Benares (Varanassi). Dus houd je route zo simpel mogelijk, dat vereenvoudigt het reizen, en in dit geval (… waar niet in India) ben je verzekerd van veel interessante plekken en plaatsen.

• kiet

dank Paul, we zijn ons bewust dat de route wat raar is, maar dit is een bewuste keuze. We willen in Calcutta projecten gaan bezoeken, maar we willen ook naar het zuiden omdat mijn vriend al noordelijk is geweest (oa. varanassi), we hebben overigens ook al een retour ticket Bombay.

• kiet

Orissa is wellicht ook wel een optie

• PeeJee

Als je dan naar het zuiden wilt, kun je beter op Trivandrum of Bangalore vliegen. Ik denk je sowieso enkele zaken moet schrappen, tenzij je overal maar 2 nachtjes wil blijven. Ik zou bijv. dan alleen voor Kerala kiezen en op de terugweg naar Goa gaan… zo lijkt het mij erg druk (hoewel ik nooit in Tamil Nadu ben geweest, wel in Kerala en dat is prachtig en zeker de moeite waard).

Groet PJ

• kiet

uiteindelijk toch besloten om een te proberen een ticket van Kolkata naar Kochi te boeken en ons te beperken tot Kerala