Visum voor Mouskou ?

• robani

Josine,Robert

Volgens het nederlandse visum buro is een transitvisum alleen nodig,

als je na binnenkomst in rusland op een ander vliegveld in rusland moet overstappen,

dus zolang je op hetzelfde vliegveld blijft geen visum nodig.

Dat is wat wij te horen hebben gekregen, wij vliegen maandag via moskou naar delhi.

groetjes

Robani

• josine.rosvelds@hotmail.com

Robani.

Vanuit welke terminal kom jij aan in Moskou en vertrek jij naar Delhi?

Wij komen aan in moskou in terminal E en vertrekken naar Delhi in terminal D.

Op de terugweg komen we aan en vertrekken we vanuit terminal D ( hier hebben we geen visum voor nodig omdat we niet

van terminal hoeven te veranderen.) dit heeft mij het visumbureau gemeld.

Vlgs. de ambasade ( lees hierboven ) heb ik wel een visum nodig?

Je weet onderandere niet meer vat er nu van waar is!!

• robani

josine,

Je wordt er inderdaad gek van!

Wij gaan van E naar F, en het zou geen probleem zijn.

Ik hoop het dan maar:S

Ik vraag me het visum aan , ik neem geen risico , zeker

na die mail van de Russische ambasade.

Ik hoop het voor jou!!

Ik hoor het wel.

• T.o.m.

In die mail staat:

A transit visa is necessary if you need to cross the territory of the Russian Federation on the way to the third country and no alternative route is available.

Maar er staat niet dat jij dat doet, er staat enkel: IFF you cross the territory. Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.

Snap dat je op zeker speelt, maar misschien kan je in 1 enkele zin de ambassade nog eens vragen. Het is mijn ervaring dat ambassades van welk land dan ook standaard antwoorden hebben, en zeker niet gaan zitten puzzelen op e mails die ze krijgen.

Op het kaartje van de airport liggen de 2 terminals in ieder geval naast elkaar.

http://www.svo.aero/en/between-terminals/

Foreign citizens waiting for their connecting flight are allowed to stay at Sheremetyevo Airport up to 24 hours without a valid Russian visa. The passenger should have a ticket of the relevant airline with confirmed seating for the relevant connecting flights.

Het enige wat ik kan bedenken:

je overstap is langer dan 24 uur

je komt aan op 1 airport, en vertrekt van een andere airport, er zijn er 3 in Moskou:

Other airports of Moscow:

Vnukovo International Airport: (+7 495) 937-55-55

Domodedovo International Airport: (+7 495) 933-66-66

Sheremetyevo International Airport

International transit passengers whose transfer requires their stay at Sheremetyevo Airport in excess of 24 hours, may obtain a Russian transit visa at the airport (upon presentation of their connecting flight tickets and valid IDs). The consular officer on duty is available at Sheremetyevo every day from 6:00 a.m. through 1:00 a.m. The consular officer can be reached at (+7 495) 971-20-82. We strongly recommend you should inquire about obtaining a Russian transit visa well in advance at the Russian Consulate or Embassy in your country.

• robani

Josine,

Je hebt geen transitvisum nodig, wij zijn net terug uit India.

Wij hebben ook via Moskou met areoflot gevlogen, heel goedkoop ( 480 retour ticket) en

perfect verzorg ondanks alle horror verhalen over deze maatschappij.

Groetjes

Robani

Ja Robani , ze hebben me flink liggen gehad.Had zelf een mail v.d. vlieghaven en luchtvaartmaatschappij naar het visum

bureau gestuurd waarin stond dat er geen visum nodig was.

Visumbureau bleef volhouden dat ik het nodig had.

Dit grapje heeft ons 170 euro gekost.

Ik heb visum voor 1 dag , mijn dochter voor 16 dgn.