Visum voor Mouskou ?

• josine.rosvelds@hotmail.com

Wij vliegen via Moskou naar Delhi dit vanuit Schiphol.

Nu belt me het visum bureau dat wij ook een visum aanvraag moeten doen

voor Moskou omdat wij van terminal moeten verwisselen om vanuit Mouskou naar Delhi te vliegen.

Is dit bij iemand bekend?

• Rob

Josine,

Geen idee.

Bel dat visum bureau maar terug met de vraag waar hun informatie op gebasseerd is.

Wij zijn natuurlijk wel nieuwsgierig naar hun antwoord.

Rob

Ik heb gebeld , ik heb het visum alleen maar nodig

bij de heen vlucht.Wij moeten in Moskou van terminal E naar terminal D.

Bij de terugvlucht blijven we in dezelfde terminal (D)

Heb het visum dus voor één dag nodig en kost me bijna 100 euro plus de nodige

formulieren die ik moet invullen en extra pasfoto.

Ik vraag mijn visum wel vanuit Belgie aan , maar dit moet toch geen verschil uitmaken met Nederland.

• Frank

vrreemd, ik ben dit jaar ook vanaf Dussseldorf via Moskou naar Delhi gevlogen. Hiervoor heb ik geen visum nodig gehad voor de transit van de aankomsthal naar een andere vertrekhal het was allemaal goed geregeld, veel begeleiding van russen die geen engels spraken en erg streng waren, diverse pas en tas controles, maar verder geen visum toestanden! dat was nog in juni, ik weet niet of de regels veranderd zijn in de tussentijd, maar meestal is het internationaal gezien bij een transitvlucht niet gebruikelijk om een visum te hebben, je verlaat her vliegveld immers niet.

• Ineke M

Wat vreemd eigenlijk dat de visumdienst hierover belt. Lijkt me meer iets voor het bureau/site of i.d. waar je de tickets geboekt hebt.

Ineke

Dit werd me doorgemaild 20/10/2010 09:50 AM

Geachte mevrouw Rosvelds en mevrouw Segers,

Bedankt voor uw email.

Normaal gesproken heeft u voor een doorvlucht van Amsterdam naar Moskou en van Moskou naar Delhi geen visum nodig, mits u binnen 24 uur doorvliegt.

Deze regels kunnen regelmatig wijzigen. Indien u hierdoor geinformeerd bent door de visumdienst zelf, dan is dit correct.

Indien uw reispapieren niet in orde zijn op het moment van de reis kan het zijn dat u geweigerd wordt bij aankomst.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice ebookers Benelux

Ik vraag het toch maar aan!!!Ik wil niet het risico lopen dat ze me in Moskou terugsturen!!!

• Rob

Ineke,

Het lijkt mij zeer correct dat de visumdienst hier over belt.

Dit zal te maken hebben met de vluchten die Josine geboekt heeft.

Aankomst en vertrekhal.

De essentiele informatie geeft ze niet.

Zou ze beter moeten weten na een x-aantal keren naar India geweest te zijn.

Rob

Voor de duidelijkheid mail van de Russische Ambasade.

Dear Sir/Madam,

A transit visa is necessary if you need to cross the territory of the Russian Federation on the way to the third country and no alternative route is available.

Documents for transit visa you need:

1. You need a visa application form that should be filled in and signed. You can also get the application form at the Consular department and copy it. Bad copies or faxes of application forms are not acceptable.

2. Passport or travel document, that is valid within 6 months after your departure from Russia.

3. Your recent photo, that may be both black and white and in color. The photo is to be put at the top of the form.

4. Health insurance (copy), that is valid in the Russian Federation.

5. In order to get a transit visa you are to have the visa of the country of your destination. This visa is to be taken to the Consular Department together with the documents written here above and with the tickets to the point of destination. Transit visa is valid for 72 hours. Don’t forget your route confirmation and paid tickets.

All information you can find on www.ambru.nl.

Robert wat bedoel je hier mee?

De essentiele informatie geeft ze niet.

Zou ze beter moeten weten na een x-aantal keren naar India geweest te zijn.

• Rob

Josine,

Ik moet zelf even nadenken wat ik hier mee bedoelde.

Welke vluchten heb je geboekt?

Het verschil zit hem misschien in de aankomst en vertrekhal?

Rob