Engelstalige werkgeversverklaring bij visum aanvraag

• Albert

In de voorwaarden van het Indian Visa Services staat nog steeds dat men een Engelstalige werkgeversverklaring nodig heeft bij o.a. een Toerist Single Entry 3 maanden visum.

Op het Indiaforum lees ik echter diverse malen dat dit weer is teruggedraaid. Geld dit nog steeds??

• robani

Albert,

Wij hebben onze visa pas aangevraagd, geen werkgevers verklaring bijgevoegd.

En binnen 5 dagen alles ontvangen:), alleen een telefoontje gekregen waar ik werk.

Groet

• Rob

Albert,

Het is alweer en aantal jaren geleden dat je gewoon een visum per post bij de Indiase Ambassade aan kon vragen.

Contant geld mee zenden en een aangetekende retour enveloppe.

Dat contante geld bleek voortdurend niet aan te komen.

Vandaar dat de hele boel geoutsourced werd, met alle ellende van dien.

Ik heb nog wel ergens een e-mailcorrespondentie met de PR medewerkerster die toen reclame moest maken voor die nieuwe website.

Echt een lachertje.

Ik denk dat het het beste is om gewoon de Ambassadeur aan te schrijven.

Rob

• robani

Albert,

Wij hebben gewoon via de website www.indianvisaservice.nl het aanvraagformulier gedownload.

Aangetekend verstuur, betaling via een eenmalige machtiging, en binnen een week retour.

Geen werkgeversverklaring bijgevoegd, wel een kopie van de boekingsbevestiging meegestuurd.

Het vreemde is dat wij via vrienden handen gehoord dat een werkgeversverklaring wel nodig is,

maar het stond niet bij de eisen op de site, dus maar niet gedaan. ( dit was 14 dagen geleden)

Maar……… nu staat het wel bij de eisen!

Ik zou toch maar even met ze bellen:)

groet

• Albert

Robani,

Dank je wel voor jouw antwoord.

Jij schrijft dat ze jou belden waar je werkte, maar dat moet je toch al op het formulier invullen?

• robani

Hallo Albert,

Je hebt helemaal gelijk, maar toch belde ze, en vroegen ook nog naar de naam van mijn vader?,

geen enkel idee waarom.

Ik lees nu ook dat je vanaf 1 november weer langs de ambassade moet :S

Het is India he!(:P)

succes