India low budget

• Olga

Dag Johan,

Eerder was het eigenlijk m'n bedoeling om te wachten tot ik genoeg zou hebben voor 1 jaar. Ik heb dan ook gewacht, maar het is allemaal zo'n onzekere boel dat ik er in de eerste plaats maar van uit ga (als ik het krijg) dat ik een 3- of 6-maanden-visum krijg en dat ik in Puttaparthi verder kijk hoe het gaat. De verplichte zorgverzekering maakt het ook ingewikkeld, weet nog niet precies wat ik daarmee doe (ben van plan er nog over te mailen). Ik las ergens iets van dat je maar 14 dagen in NL mag zijn als je die verzekering hebt opgezegd en je komt binnen een jaar terug. Dat wordt lastig met de visumregels van India en zo zijn er misschien nog wel punten waarmee het lastig wordt. Hiervan uitgaande zou ik financieel altijd wel ruim zitten met een half jaar.

Baba is er nog steeds in z'n fysieke vorm. Hij zou 95/96 worden, is nog niet bijna 90.

• Aquila

http://www.goneindia.com/prices.html

• Rob

Aquila,

Volgens mij is die prijslijst al een behoorlijk aantal jaren geleden samengesteld.

India is best wel duurder geworden door de jaren heen.

Een Kingfisher in Delhi (of Rajasthan) kost zo 150 rupee.

Was 3 jaar geleden nog 80.

Daarentegen waren 5 tomaatjes en 5 groene pepers op de markt in Buj / Gujarat onlangs 10 rupee.

Samen voor alle tien, niet per stuk.

Het was blijkbaar appeltijd, een kilo grote, lekkere appels 60/80 rupee, zeg 10/15 rupee per stuk.

Rob

ps In Main Bazaar heb ik een paar jaar geleden winkeltje ontdekt die Drum verkoopt, nog steeds voor 190 rupee.

Op de verpakking staat: alleen voor belastingvrije verkoop, of zoiets.

• T.o.m.

1 kilo appelen bij de c1000 zijn ook 1 euro (60 rs toch?).

Dan blijf ik toch maar hier.

• Rob

Tom,

Waar die prijsverschillen / overeenkomsten in zitten weet ik ook niet.

Rob

• T.o.m.

Ik woon in de betuwe, en gelukkig is de prijs van appels wat beter dan vorig jaar, toe kregen de boeren 5 tot 10 cent voor een kist appels. Velen hebben de appels toen gewoon laten liggen, die mochten de omwonenden gratis oprapen.

Niemand die ze wilde hebben, toch waren ze heel lekker.

Maar dat is Nederland Low Budget, en dat is niet de bedoeling.

Misschien mag je op het platteland van Groningen de aardappels gratis steken?

• kees m

Tom,

jammer dat je gisteren de tv niet hebt gezien , over de voedsel verspilling.

Vreselijk wat wij allen weggooien , supermarkets, markten enz

grjes kees m

• Rob

Kees,

Misschien heeft Tom die tv uitzending niet gezien, dat weet ik niet.

Maar hij eet wel die weggegooide appels op en tipt mij op gratis aardappelen.

Dat noem ik geen verspilling.

Rob