Trouwen in India .. en dan

• Babs

Mijn vriend (Indier) en ik (Nll-se) willen eind december trouwen in India. De komende 1-2 jaar willen we zeer zeker in India blijven, maar mogelijk daarna (voor een paar jaar) naar europa. In beide landen/werelddelen zal ik graag willen werken (eigen bedrijf)

Mijn vraag is dan ook, hoe dit aan te pakken? Zodat we niet alleen nu gelukkig zijn, maar ook in de toekomst .. en dat we niet “gedwongen”worden door regels om andere wegen te bewandelen dan gewenst.

• Rob

“Mijn vraag is dan ook, hoe dit aan te pakken? Zodat we niet alleen nu gelukkig zijn, maar ook in de toekomst .. en dat we niet ”gedwongen“worden door regels om andere wegen te bewandelen dan gewenst.”

Babs,

Ga naar een boekwinkel en koop een boek over ‘geluk’.

Mischien kan je dat ietsje verder helpen..

Rob

• dr. Khan

Babs Schreef:

——————————————————-

> Mijn vriend (Indier) en ik (Nll-se) willen eind

> december trouwen in India. De komende 1-2 jaar

> willen we zeer zeker in India blijven, maar

> mogelijk daarna (voor een paar jaar) naar europa.

> In beide landen/werelddelen zal ik graag willen

> werken (eigen bedrijf)

a) geen louter religieus huwelijk sluiten, maar huwelijk in India registreren onder de Special Marriages Act 1954. Die registratie is naar ik vermoed ook de enige manier om een geldig huwelijk in India te sluiten tussen een Indier en niet-Indier.

b) leg je vraagstuk hoe om te gaan met terugkeer naar EU-land neer bij www.buitenlandsepartner.nl en/of www.mixed-couples.nl

c) je hebt het over eigen bedrijf, om onduidelijkheden te voorkomen lijkt me maken van huwelijksvoorwaarden plus rechtskeuze voor huwelijksvermogensrecht een must

• Bert

Babs,

Als je echt gelukkig wil zijn, moet je niet trouwen en zeker niet met een Indiase man… Denk er nog maar eens over na als de vlinders weggevlogen zijn.

• Petra

“en dat we niet gedwongen worden door regels om andere wegen te bewandelen dan gewenst ”

Babs,kun je iets duidelijker zijn,wat bedoel je ?

PS

zelf getrouwd met Indiase man

• Babs

Dank voor de reacties. Vooral dr. Khan (zal zeer zeker de vraag bij ze daar neerleggen).

@ Petra, ik doel meer op waar te wonen/samen te zijn. En dat we niet door regels van een overheid/land gedwongen worden dingen te doen of juist te laten.

We willen de 1e paar jaar graag in India wonen, maar daarna naar Europa of Azie gaan. Je hoort maar al te vaak dat de (buitenlandse) partner niet altijd het land van de echtgenoot/echtgenote in mag, of daar niet mag werken. Wij willen het graag “ goed” doen .. (volgens de regels)

• Olga

Ik heb eens een uitzending gezien via “uitzending gemist” ofzo. Het programma heette mogelijk “grenzeloos verliefd” en er was een aflevering over een Nederlandse vrouw die een relatie had/heeft met een Indiase man. Ze had hem geloof ik ontmoet in Amerika, tijdens/na een studie. Ze had, als ik me goed herinner, een universitaire studie daar gedaan. Op een moment ging ze dus samenwonen met die Indiër in Delhi (had wel eerst ook nog in NL gewoond geloof ik). En uiteindelijk vertrok ze, omdat ze maar geen toestemming kon krijgen om er te werken, hoewel ze wel een baan kon krijgen bij een bedrijf. Zoiets had ik in ieder geval begrepen. Haar vriend had wel een baan. Als je interesse hebt, kun je die uitzending misschien nog terug googlen.

• Riez

Allereerst veel succes! Hopenlijk wordt jullie huwelijk en leven wat je ervan hoopt en verwacht!

Let niet op Bert, ook als de vlinders zijn weggevlogen kan het heel erg leuk zijn, ben zelf inmiddels 8 jaar getrouwd en nee, t is niet altijd rozegeur en maneschijn, maar dat heb je ook tussen nederlandse stellen onderling. Je moet idd niet alleen een religieus huwleijk sluiten zoals Dr Khan al zei, maar t laten registreren. Laat het ook registeren in Nedelrnad. (kijk op minbuza of IND voor alle update info). Ik zou me als ik jullie was vooral nu richten op India omdat jullei daar willen blijven nu. Regels om je partner naar Nederland te halen zijn ingewikkeld en veranderen weleens. Beter kijk tegen de tijd dat je naar nld wilt, wat de procedure is, maar hou er rekening mee dat je dan wel een tijd gescheiden moet leven, omdat je als nldse partner werk, inkomen ed moet hebebn. Bekijk tegen die tijd ook de zogeheten belgie route, die veel makkelijkere regels heeft. Registreren is belangrijk nu, zodat je ook voor de nldse wet bent getrouwd…

• Rob

Misshien kun je ook uitzoeken wat voor ellende je bespaard blijft door niet te trouwen.

Rob

• Sundri

Deze is voor Riez: de legalisatie is afgerond, ook in Delhi bij Patalyahouse. Nu nog alleen opsturen naar NL en hier bij de gemeente laten registreren. Herhaald gevraagd bij de NL ambassade of nadere legalisatie via de NL ambassade of in NL nodig is en daarop antwoordde de ambassade steeds negatief.