visum tenminste 2-3 weken vooraf aanvragen

• kees m

Vanmdaag nogmaals vernomen , dat visum aanvraag 2-3 weken duurt.

Dit zeker voor long stay (6 mnd)

Men mag bij indian visa service maar 5 let wel 5 aanvragen per dag insturen naar ambassade.De consul raakt overwerkt!!!

DUS BIJTIJDS INVULLEN en OPSTUREN

met vr gr,

Kees M

• johan

wat een onzin is dit echt waar???

• Ineke M

Volgens mij alleen voor de visa die langer dan 3 maanden geldig zijn. De 3 maanden visa's gaan nog steeds even snel. Althans 3 weken geleden nog wel. Daarbij ishet altijd wel handig om ze 2 tot 3 weken van te voren aan te vragen lijkt mij.

Tip voor mensen die vaker gaan; vraag een 1 jaar durend visa aan. Dat duurt inderdaad 2 tot 3 weken. Heb ik niet gedaan, maar kwam hier iemand tegen die in januari weer gaat en een jaar visum heeft gekregen. Wel zo makkelijk!

Ineke

• KeesS

Volgens mij bestaat er voor toeristen geen visum van een jaar: de termijn is of 3 of 6 maanden.(:P). Althans volgens het aanvraagformulier.

• kees m

Hallo Johan,

Gisteren dit antwoord van india visa service vernomen via telefoon nav vraag hoever t stond met onze visa !!!!

grjes Kees M

• Olga

Degene die je tegenkwam, was dat niet een Indiër? Of iemand met een studentenvisum ofzo? Zover ik weet, bestaan er geen jaarvisums voor niet-Indiërs op een toeristenvisum. Ohja, op de Belgische site staat het mogelijk wel. Die mailde ik eens (meer dan een jaar geleden ofzo) en er werd toen iets geantwoord van dat de jaarvisums gewoonlijk alleen aan Indiërs worden verstrekt.

• VideJo

Mijn 3-maands visum was binnen een week terug.

• Ineke M

Het was een Duits meisje, die tot nog toe een 3 maanden visa had gehad, maar nu een jaar visum had gevraagd (en gekregen).

Ik weet niet of op het Duitse formulier deze keuze staat. Ze zei dat ze het domweg geprobeerd had. Duurde daardoor inderdaad langer.

• Rob

Ineke,

Niemand leest goed.

Rob

• dr. Khan

kees m Schreef:

——————————————————-

> Hallo Johan,

>

> Gisteren dit antwoord van india visa service

> vernomen via telefoon nav vraag hoever t stond met

> onze visa !!!!

> grjes Kees M

Ah, het bla-die-bla-die-bla telefonische antwoord dat een vreemdeling hier van de IND krijgt. B) Leuk, he, even vreemdeling mogen voelen…. ;)