zuid india in 3 weken

• pam

hallo

ik ga begin volgend jaar voor drie weken door zuid india reizen. van Chennai naar Bombay.welke plaatsen en dingen zijn zeker de moeite waard

gr

Pam

• Rob

Pam,

Eigenlijk teveel om op te noemen: tempelsteden, stranden, backwaters, natuurparken, et cetera.

Waar liggen je interesses?

Niet alles is haalbaar in 3 weken tijd.

Rob

• pam

mijn route word ongeveer:

Chennai aankomen, mamallapuram, pondicherry, trichy

madurai, periyar Np, allepey- boottocht.eventueel adres?, kochi, ooty, mysore, hampi, goa en bombay

verder wil ik een ayarvedisch behandeling: misschien iemand een adres

ik wil van alles zien..heb t ene en andere al opgezocht maar wil ook graag van mensen met ervaring horen wat hun leuk vonden om te zien of mee te maken

gr

pam

• T.o.m.

Je bedoelt dat je 3 maanden hebt, want dat kan allemaal niet in 3 weken?

Als je wat hebt met franse kak die zich alternatief noemen, dan kan ik je pondy aanraden, anders kan je dat welvoegelijk laten vallen. Verder heb je wel een leuke route.

De kleinere tempelsteden in Tamil Nadu zoals Kanchipuram, chidambaram zijn misschien nog leuker dan de door jouw voorgestelde plaatsen, alhoewel je de tempel van Madurai toch ook niet mag missen.

Het mooiste van je reis is wellicht Hampi, daar zou ik toch zeker een dag of 3 voor uittrekken.

Hou rekening met lange reistijden en wachttijden tijdens het reizen zelf. En omdat reizen in India ook een all-india-ervaring is, kom je niet uitgerust aan.

• Rob

Pam,

Ik ben het helemaal met Tom eens.

Je kunt niet alles zien in 3 weken tijd.

Zelf zou ik in ieder geval Goa overslaan.

Hoe je dan in Mumbai komt voor de terugvlucht weet ik niet.

Met de (nacht)trein Goa > Mumbai is al wel 12/13 uur.

Rob

• Khan

Ooty laten schieten. Overhyped, m.i. alleen nog interessant voor filmfanaten die locaties willen gaan opzoeken of fans van de restanten van de Raj, met bijzonder oog voor detail. Anders kost het halve dag omhoog (reken met aanreizen maar op een volledige dag), en weer een halve dag omlaag naar Mysore.

Haalbaarheid, en plezier daar hangt sowieso sterk af van de periode aarin je gaat. December - januari lekker koud 's nachts. Juli opkomende monsoon met zware bewolking, mist, vervolgens regenval met landslides.

• T.o.m.

Ik heb een tijdje in Tamil Nadu gewoont (Vellore, cmc hospitaal) en dan was het in april-mei het absolute hoogtepunt als je lang genoeg vakantie kon krijgen om naar Ooty te kunnen gaan.

Maar inderdaad, ik heb nooit begrepen wat de toeristen daar komen doen. De naam klinkt zo goed, heeft een toerist me ooit verteld (hetzelfde geldt waarschijnlijk dan ook voor pondy).

• Rob

Volgens mij ben ik op mijn 2e groepsreis ook in Ooty geweest.

Kan mij daar niets meer van herinneren.

Was daar niet een oud stoomtreintje wat daar heen ging?

Die ging in ieder geval niet toen wij daar waren.

Rob

ps Pondy vond ik ook niets

• Rob

Pam,

Mijn ervaring is dat de meeste mensen zich compleet verkijken over de reistijden / afstanden in India.

Mijn advies:

Maak voor jezelf een globale dag-tot-dag-planning, inclusief reistijden.

Niet te strak, je moet daar ook van afkunnen wijken.

Houdt ook rekening met een dagje niet zo lekker voelen, diaree.of zo.

Begint dus bij aankomst op het vliegveld in Chennai, als stad niet erg interessant.

Gelijk door naar Mamalapuram?

En eindigt in Mumbai.

Hampi mag je blijkbaar niet missen, dat vindt iedereen, zelf niet geweest.

Na de Taj Mahal en de Golden Tempel blijkbaar een 3e must see in India.

Rob

• Khan

Robert Schreef:

——————————————————-

> Was daar niet een oud stoomtreintje wat daar heen

> ging?

De stoomtrein rijdt (1x per dag) van Metthupalayam,tot Coonoor. 4x per dag een met een dieselloc geduwde / getrokken trein Coonoor - Ooty. Voor een treinfanaat (of Raj-periode fanaat) is dat natuurlijk wel leuk, hoewel de oorspronkelijke wagons al weer zijn vervangen. Ik ben vanaf Ooty met de trein naar Coonoor gereden, dat was wel erg aardig, en ik kreeg spijt dat we met de auto naar boven waren gereden vanaf Coimbatore. Maar je moet daar dan wel de tijd voor nemen.