groot probleem geen visum help!!!!

• floor

Hallo Indiagangers.

Wij hebben een groot probleem. In Jan 2010 heb ik met mijn zus 2 vakanties geboekt naar India.

23 juli retour 20 augustus.

15 oktober retour 5 nov.

Wij hebben een visum ontvangen van 2 juli-30 september.

Helaas heb ik mijn eerste reis moeten annuleren ivm ziekte, heb dus geen gebruik gemaakt van visum.

Nu kunnen wij beide geen visum krijgen voor de vakantie in oktober. Het visumburo zegt dat er 2 maanden tijd moet zitten tussen eiddatum eerste visum en aanvraag tweede visum.

Wie kan ons helpen met informatie, de tijd dringt.

Floor.

• jacolien

Hoi Floor,

Wij hebben dit vorig jaar ook mee gemaakt.

Wij hadden al een reis geboekt net voor dat de nieuwe regels in gingen die jij nu ook ervaart.

Al ga je op je kop staan je krijgt geen visa dat zijn onze ervaringen. Wij zijn zelfs nog op gesprek geweest. Regels zijn regels zeggen ze gewoon keihard.

Er moet gewoon twee maanden tussen zitten.

Ik hoop voor je dat je een annulerings verzekering had afgesloten, dan krijg je in ieder gaval nog 75 procent terug van de maatschappij.

Suc6,

Groetjes, jacolien

• KeesS

Wat een elkende en daar gaan we weer. Geen idee hoe het in elkaar zit.

Dit is de tekst: (a) In respect of foreign nationals holding Tourist Visas with multiple entry facility, there should be a gap of at least 2 months between two visits to the country on such a Tourist Visa.

Maar jij bent niet geweest toch? Dat kunnen ze uit alle systemen halen.

A) Ik zou de vraag strak en helder stellen aan het visumbureau.

B) ik zou het gelijk een level hoger tillen en de ambassadeur van India aanschrijven.

• Sweety

Floor,

Ik zou bij de ambassade langsgaan (als het niet te ver / veel moeite is). Mijn ervaring is dat je persoonlijk meer bereikt dan met een brief/telefoon. Zeg aan de balie dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de visum en dus de regel voor jou niet geldt. Vraag desnoods een gesprek aan met een “hogere”.

Een kennis van mij heeft ivm een overlijdensgeval in India zelfs op dezelfde dag (spoed, geen extra kosten) visum gekregen… Ik geef hier een voorbeeld om duidelijk te maken dat je direct bij de ambassade meer gedaan kan krijgen dan via het visumbureau. Niet geschoten = altijd mis!

• johan

Tegen mij hebben ze gezegd dat er 1 maand tussen moet zitten tussen het verlopen van de visum en het krijgen van een nieuwe en dit was drie weken geleden. MIsschien is het mogelijk om de datum van vertrek wat naar voren te schuiven.

• floor

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Wij hebben alle voorgaande jaren een toeristenvisum gehad voor een half jaar en wisten niets van veranderingen. Vandaar dat wij in januari gewoon gelijk 2 reizen geboekt hebben. Er wordt idd gesproken over een gap van 2 maanden maar dat is niet van toepassing als je ervan uitgaat dat je zoals gewoonlijk een visum krijgt van een half jaar.

Bij de visumaanvraag in juli hebben mijn zus en ik alle tickets gevoegd (van juli en oktober) en maar een visum gekregen tot 30 september, double entry.

Een vriendin die in oktober met ons meegaat heeft gelijk met ons een visum aangevraagd. Zij heeft wel een visum ontvangen dat geldig is tot 14 November.

Dit is toch heel erg vreemd.

Ik denk dat er idd niets anders op zit dan zelf naar de ambassade te gaan.

groetjes floor.

• Ineke M

Hallo Floor,

Heel erg vervelend!!

Maar,…ik ben in juli geweest en had een visum tot 14 -09-'10. Nu ga ik in oktober weer en heb net vandaag mijn visum teruggekregen. De nieuwe loopt nu van 22-09-'10 tot 21-12-'10. Er zit dus maar een week tussen beide visa's.

Ik weet wel dat het er al een tijd een regel is dat er twee maanden tussen de uit- en inreisdatum moet zitten. Bij mij zitten daar wel 2 maanden tussen, bij jou net niet.

Mijn man heeft, n.a.v. jouw bericht, de visa service gebeld en zei vertelden dat de regels net weer veranderd zijn, zoals jij ook zegt. Dus zou er twee maanden tussen het eind van de ene visum en de nieuwe aanvraag moeten zitten. Denk dus dat ik net geluk heb gehad..???

Ineke

• johan

een double entry visa houdt in dat je wel naar een buurland kan gaan maar niet terug naar Nederland en later weer op vakantie terug naar India tenzij je visa 1 maand is verlopen.Zou het wat soepeler worden na de commonworld games???

• Olga

Ik had het visumbureau deze week gemaild. Ik noemde Johan's 1 maand (niet bij naam overigens) bij z'n 6-maanden-visum. Op hun site stond nog steeds 2 maanden en ik vroeg of ik kon aannemen dat die regel veranderd was of dat Johan een uitzondering is. En inderdaad werd er onder andere geantwoord (uit Amsterdam) dat er kennelijk een uitzondering gemaakt was. En dat de 2 maanden regel in principe nog steeds van kracht is.

• Ineke M

- 2 maanden tussen de uitreisdatum en de nieuwe inreisdatum (zoals het de laatste maanden was), of

- 2 maanden tussen het verloop van het visum en de nieuwe aanvraag (zoals het begin dit jaar was)?

Ineke