update visumregels

• johan

Ik heb mijn visum voor 6 maanden binnen. Er hoefde alleen een verklaring bij dat ik geen werk in India gaan doen. Het is een double entry visum, maar………. ik mag hiermee enkel naar buurlanden van India en kan dan weer naar India terugkeren. ga ik naar Nederland om wat voor reden dan ook, dan kan ik niet meer terug naar India tot een maand nadat mijn Visum is verlopen, is wel lastig bij familieproblemen in Nederland

• T.o.m.

Goede informatie.

Zoiets moest er wel van komen trouwens: zoveel india gangers gaan er even tussenuit naar Nepal of Sri lanka.

• Olga

Johan, dank voor het delen! Dit is prettig voor mij om te weten. Uit je bericht merk ik ook op dat het nu geen 2 maanden, maar 1 maand is, voor men een 2de visum kan aanvragen na het verloop van de oude. Kreeg je die double entry standaard? Kun je ook aangeven hoeveel tijd het koste om je visum te krijgen?

• Marielle

Hoi Johan en anderen,

op de site van Indian Visa Service staat o.a. het volgende vermeld:

Toeristenvisum - Benodigdheden

•indien dubbel (2x) entree nodig is > boekingsbevestiging of (kopie ticket(s) van BEIDE reizen of 1 boekingsbevestiging of (kopie) ticket(s) en routebeschrijving. Als voorbeeld - over land naar Nepal en weer terug India in.

Kan ik uit jouw bericht opmaken dat het aanleveren van bovengenoemde informatie niet nodig is?? Verder vroeg ik me af of pasfoto's moeten voldoen aan de ‘nieuwe’ regels (niet lachen e.d.)?

Alvast bedankt voor je reactie!

Mvg, Marielle

• johan

hoi. Je hoeft geen ticket te laten zien wel moet je aangeven de datum van je terugreis daar krijg je dan je visum datum voor .als het maar niet meer is dan 6 maanden. Double entry is nu standaard want dat kreeg ik vanzelf. Het probleem is als ik eerder terug moet. Want ik ga voor 5 maanden. De procedure bij het visum buro was 4 werk dagen.

• Sundri

Ik gebruik zelf tegenwoordig altijd in India gemaakte pasfoto's en daar sta ik met een glimlach op. Volgens mij zijn de regels voor pasfoto's voor Nederlandse identiteitsbewijzen niet van toepassing voor de foto's t.b.v. het Indiase visum.

• cora

Nieuw is het volgende wat je moet inleveren bij je visum aanvraag:

Werkgeversverklaring in Engels opgesteld, op briefpapier van werkgever waarin vermeld wordt:

- functieomschrijving

- vermelding dat paspoorthouder uitsluitend toeristisch naar India gaat

- volledige naam (zoals in paspoort) + paspoortnummer

• Ineke M

Wanneer is dat ingegaan? Ik moet nu een visum aanvragen, maar vraag me af of dit er echt bij moet.

Mijn dochter heeft 2 weken geleden een visum aamgevraagd (en gekregen) en zij heeft niets anders moeten inleveren als normaal. Volledige naam leek me altijd al vanzelfsprekend. Je moest ook altijd al aangeven wat de reden van bezoek is. Enige verschil is dus de werkgeversverklaring met functieomschrijving?

Ineke

• Marielle

Het is inderdaad niet te geloven..Het staat nu inderdaad nu bij de visumvoorwaarden op de site van Indian Visa Services.

Afgelopen vrijdag stond dit er nog niet bij.

Marielle

• cora

Wij hebben woensdag onze visumaanvraag verstuurt en zijn er vanochtend over gebeld en moeten het als nog regelen.