keuzestress

• PeeJee

In februari is het weer zover…

Helaas 3 weken in plaats van de gewone 5… hierdoor toch gedwongen om iets rustiger aan te doen.

Ik twijfel nog heel erg, en wel uit de volgende rondes, wie o wie kan mij ergens van overtuigen!?!?!

Ronde 1: al ooit gedaan maar gegarandeerd succes:

Mumbai, Hampi, Gokarna, Kempi Falls, Palolem (Goa) en veel rondcrossen in Goa

Ronde 2: (nog nooit gedaan, wel al Kerala en binnenland karnataka bezocht)

Chennai, Mamalapuram, Pondicherry, Chidambaram, Trichy en laatste dagen weer mamalapuram…

We houden zowel van de chaotische steden, tempels en cultuur, goed eten en willen eindigen aan een plekje aan zee om een beetje te zwemmen en vis te eten…

Heb ook nog even aan de andamans zitten denken maar dat lijkt me (wellicht onterecht) te eentonig…

Wie heeft er aanvullingen of kan me wellicht helpen bij het maken van een keuze.

Cheers PJ

• kataraja

Als je voor de 2de keuze gaat zou ik pondi en chidambram overslaan en tanjavoor en madurai aan doen! Pondi en chidambram, alle twee best wel leuke plekken maar aangezien je tijd, moet je keuzes maken en die 2 die ik noem staan veel hoger op de “interresante plekken ladder” groet.

• yvonne

Ja, ik wilde ook net vragen, waarom Madurai in het rijtje ontbrak. Zou ik zeker doen!

Moeilijke keus, want allebei de keuzes hebben hun eigen charme. Poeh.

Anderzijds, ben blij dat je al kunt/mag kiezen; ik moet nog even wachten!

Succes en groeten, Yvonne

• hannah

Eindig dan maar in Mamalapuram. Een geweldig mooi plekje om tot rust te komen.

Pondicherry zou ik vermijden. Ik kwam er aan om half 5 in de nacht en ben om 12 uur in de ochtend weer vertrokken.

Tenzij je bij de “zwevende”mensen hoort , is het verschrikkelijk daar.

Als je een mooie tempel wilt zien, is Madurai de moeite waard. Een chatotische vieze stad maar een prachtige tempel.

En Mysore is ook heel relaxed.

Chennai is absoluut niet de moeite waard, de stad biedt niet veel aan cultuur.

Ik heb nog een andere route.

Waarom pak je niet de andere kant van Zuid India in combinatie met Mamalapuram.

Start in Mysore, ga naar het zuiden, Cochin, doe ondertussen Kumily aan, prachtige natuur.

En ga via Kovalam of Allepy( prachtige backwaters ) naar Madurai en dan met de bus(6 uur) naar Mamalapuram om daar nog een paar laatste dagen te relaxen.

Dit kan makkelijk in 3 weken.

Groet. Hannah.

• Lois

Full of salient pniots. Don't stop believing or writing!

• Twiggy

All of these arictles have saved me a lot of headaches.