Ganpati Guesthouse in Varanasi

• Helma

Heeft iemand ervaring met Ganpati Guesthouse. Wij gaan met de kerstvakantie naar Noord India en willen 3 nachten in Varanasi boeken.

Verder nog tips? Leuke restaurants? uitstapjes?

Alvast bedankt.

• Ramrod

een klein beetje zoeken hier kan echt geen kwaad hoor , kijk eens een onderwerp of 5a6 naar beneden en je hebt antwoord op je vraag .

• kees m

En dan gillend naar huis zeker.

Laat Varanasi !!!!!!!!!!

Er zijn zo veel leukere,betere,schonere,vriendelijkere,gastvrijere steden in India.

grjes Kees M

• kataraja

Jazeker kees, naar Goa, naar de costa del, India heb je dr ook frietje bij pietje en broodje bij kootje? Varanasi is een van de meest fasinerende plekken in India alleen voor de “toerist” kees M niet, wat is toch wel duidelijk dat kees geen reiziger is maar een toerist. En met toerist bedoel ik iets negatiefs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• sofie

Kees noem eens een schone plaats in India en dan…..wat is schoon. Ik begrijp dat je ook wel eens in Goa komt.

Ik ben er 12 jaar geleden geweest en een paar jaar geleden ook nog een keer en oooohhhh wat is Goa smerig geworden zeg!

Onvriendelijke mensen in Varanasi? Een paar jaar geleden was ik daar maar heb niet meegemaakt.

In Goa wel, daar zijn ze alleen vriendelijk als ze geld aan je kunnen verdienen. Koop je niets, dan zien ze je de andere

dag niet mer staan. Erg opdringerige verkopers en dat miste ik echt niet in Varanasi.

@ Helma. Wat betr. Varanasi, dat moet je gewoon zelf ervaren. Ik zou er best nog een keer naartoe willen.

ik ben zeker niet gillend terug gegaan.

Lekker zelf struinen door alle straatjes en Ghats.

De boottocht op de Ganges is ‘s avonds erg leuk om te doen maar ’s morgens vroeg ook.

Het heeft allebei zijn charme. Ja, toeristisch is het wel, maar wat niet waar wij met z'n alles naartoe gaan?

Waar men geld kan verdienen zal men dat zeker niet laten.

• kees m

Hallo Kataraja,

Leuk hoe je reageert, zonder iemand te kennen.Ik ken je leeftijd niet e.d.,maar om iemand zomaar toerist te noemen , nou, nou……….

Die iemand gaat naar India om een heleboel , cultuur,zon,en nog veel meer items op te snuiven.

Dat doet hij en zij ook in GOA, waar je over de koppen kunt lopen,frietje van Pietje kunt eten,waar de stranden overvol zijn,waar de bedelaars vanuit heel India komen (dit wel) en waar we geen Nederlandse toeristen willen zien zoals jij noemt.

Van dit alles is weinig waar !!!!!!!!!!!!!

we hebben al heel wat Cultuur opgesnoven in vele delen van India , ook VARANASI , maar gewoon NOOIT meer daar heen……….

Gewoon gevoel , ga lekker in de Ghats stank opsnuiven en in de strond banjeren.

grjes Kees M

• kees m

Sorry Sophie en Kataraja,

Ik moet iedereen in z`n waarde laten en niet weuren over wat een ander wel goed , leuk,fijn,tof,fantastisch vind.

Zal niet meer hierop reageren, sorry,sorry,sorry,sorry en duizendmaal mea culpa ……….Misschien frustratie wie weet ???

grjes Kees M

• Sundri

Kom op, Kataraja en Kees M. Volgens mij is er met jullie beide helemaal niets mis. Verschillende interesses, dat wel. Gelukkig maar, dat we niet allemaal hetzelfde leuk vinden. Vind je het leuk om “toerist” of “bewoner” of “reiziger” te zijn, het is allemaal goed. Blijf een beetje aardig voor elkaar (en voor anderen). Neem adviezen ter harte of juist niet (maar dan zonder onaardig te worden), dat is allemaal persoonlijk. Dan houden we het hier op het prikbord ook leuk.

• Kataraja

Hoi Sundri, je hoeft inderdaad niet allemaal het zelfde mooi te vinden, ik walg namelijk van de comercie rond de Taj, maar ik zeg niet dat niemand erheen moet gaan. En wat kees zegt “ga lekker in de Ghats stank opsnuiven en in de strond banjeren” vind ik zeer on eerbieding Varanasi is DE heiligste plek op aarde van pak weg 1 miljard mensen!! Als je het er niet leuk vind, nou ga je toch niet. Zo zal ik nooit maar dan nooit naar de costa del india gaan!

• T.o.m.

Of je Varanasi kan boeien of niet, dat is persoonlijk. En het is ook stemmingsgebonden heb ik kunnen vaststellen, want ik ben er meerdere keren geweest. Ik geloof dat ik er ooit eens 3 weken ben blijven hangen…..maar het kwam ook eens voor dat ik er een tijdje wilde vertoeven, en na een dagje of wat was ik alweer weg.

Vind de argumenten waarom Varanasi dan niet te missen wel apart, een tijdje geleden meende iemand dat het zo ongeveer de oudste stad ter wereld was, en nu is het feit dat dit de heiligste stad voor 1 miljard mensen is een publiekstrekker).

Is natuurlijk wel apart (daarom ga ik als het even kan altijd naar het Vaticaan, ook heel heilig voor heel veel mensen, kicken daar, is nog een enorme oude stad omheen ook, erg leuk met enorm veel winkeltjes kan je lekker sjoppen sjoppen sjoppen. Er drijven alleen geen babylijkjes in de plaatselijke rivier daar. Maar ja, je kan niet alles hebben).