reisroute 14 dagen Zuid India met privé chauffeur

• jehaan

We hebben max. 14 dagen verlof ! Welke route volgen we best? Indiaindividueel.nl spitst zich toe op Noord India.

Kostprijs is daar 35 € per dag. Kent er iemand ook zo een betrouwbare chauffeur voor Zuid India?

mvg

Jehaan

• michiel

mail mij :

michiels.brabander@myonline.be

• jehaan

echt niemand een idee van de reisroute? Vertrek vanuit Mumbai !

• dr. Khan

Ik begrijp dat jullie vanuit Mumbai per auto erop uit willen gaan. Zelf zou ik beginnen met een kaart van India te pakken, of Google Earth o.i.d. te raadplegen, om te zien wat haalbaar zou zijn. Bekijk hierbij ook de bergketens in India. Je zal dan zien dat parallel aan de westcoast de Western Ghats liggen. http://en.wikipedia.org/wiki/Western_Ghats Mumbai ligt ten westen hiervan. Dat betekent praktisch dat als je naar Bangalore (Karnataka) wil je ergens over de Western Ghats heen moet gaan. Dat is een zeer tijdrovende kwestie. Voor Tamil Nadu, dat ligt tevens voor een belangrijk deel nog eens achter de Eastern Ghats http://en.wikipedia.org/wiki/Eastern_Ghats

Zou je je beperken tot de kuststrook, Karnataka, Goa, Kerala, dan moet je volgens mij 2x door de Western Ghats heen (west -> oost, dan oost -> west). Als je maar 14 dagen hebt, wat tamelijk krap is, zou ik zelf niet aan zo'n expeditie beginnen, tenzij je een fan bent van rijden in bergen.

Een idee zou zijn om eens na te gaan wat je precies in India zou willen zien, dan een keuze te maken, en gebaseerd op je wensen eens goed na te denken over je uitvalsbasis voor een autotour. Overschat hierbij de afstand die je comfortabel kunt afleggen niet. 30 km/uur is mooi.

• T.o.m.

Kortom (aangezien “de” bezienswaardigheden op ferme afstand van Mumbai liggen), neem de trein en vliegtuig, als je tenminste iets wil zien in die korte tijd.

En een paar dagen Mumbai zelf is ook leuk.

• yvonne

Hampi zou toch nog wel een goede optie zijn, lijkt me. Desnoods met de trein?

Succes met plannen, groeten, Yvonne

• T.o.m.

Ja Hampi, maar of dat past in “reisroute 14 dagen met prive chauffeur zuid India VANUIT Mumbai”, nee niet echt.

Als het nu vanuit Madras was, dan zou er nog wel wat mogelijkheden zijn om in 14 dagen wat van zuid India te zien met prive chauffeur, maar vanuit Mumbai, nee.

Nu zou Jehaan met de auto een rondje Goa-Hampi-Pune kunnen maken.

• yvonne

Die combi bedoel ik min of meer; ik heb ooit in 2 weken de 3-hoek Mumbai-Goa-Hampi gedaan; voor het eerst ('normaal' ging ik toch minimaal 4 weken) dat ik door omstandigheden (studie) niet langer

naar India kon, maar mijn dochter en ik kwamen toch heel tevreden terug. Stad-strand-cultuur/natuur, van alles wat.

• jehaan

T.o.m. Schreef:

——————————————————-

> Ja Hampi, maar of dat past in "reisroute 14 dagen

> met prive chauffeur zuid India VANUIT Mumbai", nee

> niet echt.

>

> Als het nu vanuit Madras was, dan zou er nog wel

> wat mogelijkheden zijn om in 14 dagen wat van zuid

> India te zien met prive chauffeur, maar vanuit

> Mumbai, nee.

>

> Nu zou Jehaan met de auto een rondje

> Goa-Hampi-Pune kunnen maken.

• jehaan

Dank u voor de fijne reacties. Het lijkt me beter de reis te starten vanuit Madras, wat alles meteen een flink stuk duurder zal maken (of zijn er rechtstreekse vluchten?)

Nu nog een chauffeur vinden en we kunnen beginnen met plannen.

Dank U

Jehaan