gids/chauffeur zuid india

• michiel

zijn nog steeds op zoek naar DEGELIJKE gids/chauffeur voor zuid india

heeft iemand een aanbeveling?

vertrekken wel volgende week zaterdag

dank

• kataraja

Als je met zuid India Tamil Nadu bedoelt, en je komt in Mamallapuram, ga dan even bij moonrakers restaurant naar binnen en vraag naar de eigenaar Anand. Zij hebben auto,s in alle prijs klasse's en ik steek mijn handen in het vuur voor deze jongen!!

• Minca

Hoi,

Ik zou eens contact opnemen met Hi-tours. www.hi-tours.com.

Wij hebben via hen afgelopen januari 3 weken zuid-india gedaan. Erg vriendelijke mensen. Doen alles om je het naar je zin te maken. Onze koffers waren niet aangekomen en ze hebben er echt alles voor gedaan om deze zo snel mogelijk afgeleverd te krijgen. Zelfs op hun vrije dag hebben ze de luchthaven nog gebeld.

Ze hebben een modern kantoor in Mamallapuram en reageren snel via email (southindia@hi-tours.com).

Chauffeur/gids was ook goed. Je moet de chauffeur wel stimuleren om te praten want in het begin hield ie steeds zijn mond. Hij moest ons even leren kennen, maar zodra dat goed was vertelde hij van alles over zijn land.

Succes en veel plezier.

Groetjes Minca

• kataraja

Minca, dat moderne kantoor ken ik goed, dit grote moderne kantoor moet ook betaald worden. Anand werkt zonder groot modern kantoor. Maar sommige mensen kicken schijnbaar op grote moderne kantoren, of reis organisaties zoal de boer en wendel ( de hoer en zwendel)…

• Minca

Kataraja,

Michel vraagt toch info die ik hem geef???? Nou dan, wat hij er mee doet moet hij zelf weten. Lijkt me niet aan jou om MIJN advies af te kraken wel? We zijn er toch om elkaar te helpen? Als jij vindt van niet, prima. maar ga mij niet lopen afkraken.

Het lijkt mij dat Michel elk advies kan gebruiken dat hij krijgt, wat hij er mee doet is zijn zaak.

Als dit de manier is waarop we elkaars berichten beantwoorden, hou ik op met antwoord geven op vragen die hier gesteld worden.

• Nestor-F

Hi-tours is een goed adres en goedkoop. Staat een grote organisatie achter. Doen hun werk voordeliger dan Anand kan is ook een optie.

Heb zelf met 4 personen met Hi-tours 4 weken door zuid India getoerd tot volle tevredenheid en prijs de echt laag was.

• Helma Hoek

Beste Michiel,

Wij zijn in 2008 in december 3 weken naar Zuid-India geweest met onze 2 dochters van 12 en 8 jaar en nog 2 vrienden. Wij hebben ter plekke vervoer geregeld. Dit waren prima busjes of taxi's. Meestal vroegen wij aan de eigenaar van ons guesthouse of hij iemand wist om ons te vervoeren en dan hadden we ondertussen zelf ook al elders navraag gedaan wat een goede prijs zou zijn om ons ergens heen te brengen.

Wij zijn begonnen in Kovalam, toen Madurai, Kumily, Munnar, Cochin, Varkala, Trivandrum.

Mocht je in deze streek komen, en wil je nog wat info, laat het dan weten.

• Arjen

Hoi Helma,

Wij zijn van plan begin volgend jaar een week of 5 /6 richting India te gaan, waarbij vooral het zuiden trekt ivm de natuur.

Heb je wellicht de adressen/namen/websites van de guesthouses waar jullie hebben verbleven?

Alvast bedankt!

Groet Arjen

• Helma

Hoi Arjen,

Naar welke plaatsen wil je allemaal gaan. Wij slapen wel altijd “basic” ondanks dat wij met kinderen reizen. Vaak zijn deze hotels/guesthouses gezelliger en ook schoner.

Je kan beter een betonnen vloer in de kamer hebben, dan een vloer met tapijt waar de kakkerlakken op lopen!!

Ik hoor wel weer.

groeten helma

• Arjen

Hoi Helma,

We hebben nog geen route uitgestippeld (wachten even de reisgids (LP) af) om te bepalen hoe en waar we willen gaan. Zo op het eerste gezicht leek jullie route (in je vorige post) ons erg aantrekkelijk. Zoals ik het nu inschat willen we 3 weken zuid en 2 weken noord India gaan doen (met een binnenlandse vlucht uiteraard ;-) )

Tijdens onze vorige reis hebben we ons ook veelvuldig laten adviseren van medereizigers of juist inwoners van het land. Daardoor op hele bijzondere (veel minder toeristisch) plaatsen geweest.

Qua onderkomen houden wij ook van basic (hebben we in Costa Rica & Nicaragua ook gedaan) dus dat sluit volgens mij perfect aan.

Kan ik je ook ‘gewoon’ mailen? Zou ik erg prettig vinden ;-)

Zo ja, dan graag naar bakker_arjen apestaart hotmail punt com

Wellicht staan de guesthouses waarin jullie verbleven hebben ook in de LP?

Groet Arjen