Beetje (behoorlijk) zenuwachtig voor mijn vertrek naar Delhi

• Rob

Beste mensen,

Ik begin onderhand behoorlijk gestressed te raken.

Aanstaande vrijdag vlieg ik naar Delhi, hoop ik.

Ik heb nog steeds geen bevestiging van mijn vliegticket (via Seva reizen geboekt) en mijn paspoort met visum is ook nog niet terug.

De koker met de overgebleven as van mijn vader staat nu in mijn woonkamer.

Die is te groot om in z'n geheel mee te nemen in mijn handbagage.

Maar ik durf hem ook niet open te maken om een deel er uit te halen en in een potje te doen.

Verder las ik dat er 21 mensen in Delhi denque hebben gekregen, waarvan 1 overleden.

Ik slik nooit malariapillen, maar kan mijn inentingsboekje nergens meer terugvinden.

Volgens mij is alles nog geldig, behalve dtp of zoiets.

Die moest ik iedere 3 jaar verlengen, ben ik ook vergeten.

Sinds 3 jaar niet meer in India geweest, zal wel niet meer geldig zijn.

Kan ik in Delhi alsnog zo'n prikje krijgen?

Nog een probleem:

Ik heb de laatste jaren de gewoonte om de nacht van tevoren ergens vlakbij Schiphol te overnachten.

Nu moet ik weer kiezen tussen een rookvrij design hotel (aanbevolen door een vriend) of toch ietsje duurder (met rookkamers).

En verder:

Wat zal ik aan kleren meenemen voor september?

En aantrekken voor in het vliegtuig, ik vlieg met Lufthansa, alleen handbagage.

Ik heb Japanse schoenen, een Engelse broek aan en een rode Russische pet op.

Mag ik daarmee door de douane op Schiphol.

En wie heeft er nog tips voor een vervoermiddel in India: per kameel, per olifant?

Rob

http://www.youtube.com/watch?v=M_hPHiz57Ro

Mera joota hai japani

Yeh patloon inglisthani

Sar pe laal topi roosi

Phir bhi dil hai hindustani

• Sundri

He Rob,

Een DTP-inenting is 10 jaar werkzaam. Voor buiktyphus is iedere 3 jaar een herhalingsprik nodig. Dat weet je best (:D

Ziektes, tja, dat weet jij ook. In India zijn er heel veel ziektes. Daar moet je je gewoon maar niet al te druk over maken en volgens mij doe jij dat ook helemaal niet. Ik denk, dat jij gewoon denkt, hoe zal iedereen hierop reageren…:P. Ik bedoel maar, als jij gaat vragen naar type vervoer… Moeten we je vragen dan nog serieus nemen?

Uiteraard hoop ik dat jij je vliegticket en visum wel op tijd hebt. Dat is inderdaad stressen als je het zo kort van te voren nog niet hebt. Ik wens je in ieder geval een goede reis. Ik moet nog een maandje wachten.

• KeesS

Robert, ik hoop voor jou dat je alles op tijd hebt. Op Schiphol kun je ook nog injercties halen, hoef je niet te wachten tot in Delhi. Met die kleren die je aan trekt kom je er vast wel. Goede reis.

• VideJo

Ik denk dat Robert ons in de boot neemt. Maar om de grap helemaal geslaagd te maken, zouden de phrasen moeten rijmen.

• Ineke M

Hoi Rob,

Kan me voorstellen dat je er zenuachtig van wordt. Lijkt me ook niet fijn als je het ticket en visum nog niet binnen hebt, maar dat moet lukken binnen een week!

Op de meeste vragen kun je een antwoord vinden op jouw eigen website (tu), dus dat zal wel goed komen.

Ik ga zelf altijd voor Citizen M (inderdaad het rookvrije design hotel). Vind het ideaal dat het te lopen is (bijna volledig overdekt) en je niet zo alfgesloten zit. Ook fijn dat je makkelijk in- en uit kan checken. De kames zijn praktisch en ik vind het wel humor, al die gekleurde lichten. Verder zijn de sushi's heerlijk en hebben ze Ben en Jerry ijs (om maar eens iets te noemen)!

Wij zijn ook vaker naar Ibis geweest. Ook goed, wat oudbolliger, maar wel weer met een leuke bar en diverse restaurants. De bus er naar toe is verder ook prima, maar kan soms wel vol zijn en dan volgt er nog eens zo'n rush op de incheckbalie (geen last van bij Citizen M). Ook als je op een onmogelijke tijd vliegt heb je een probleem, omdat de bus vanaf 5 uur rijdt.Maar dat zal bij jou niet het geval zijn denk ik.

Alvast een hele fijne tijd in India en de groeten aan Rattan!

Ineke

• Rob

Beste mensen,

Gisteren heb ik mijn vliegticket via Sevareizen ontvangen.

Bij thuiskomst lag er een afhaalbriefje voor mijn paspoort op het postkantoor. (achter de kassa bij de Spar).

Gelijk maar een hotelkamer geboekt bij het rookvrije CitizenM.

Mijn nieuwsgierigheid naar dat designhotel heeft mijn nicotineverslaving overwonnen.

Vandaag, in de middagpauze, mijn paspoort opgehaald bij de Spar / mijn vaste buurtsuper.

Bij de kassa zei ik dat ik een pakje op kwam halen.

De kassiere gaf mij eerst een pakje Evergreen halfzwaar.

Toen ik de bon liet zien moest ze even zoeken, maar vond het gelukkig wel.

Ik hoefde geen identiteitsbewijs te laten zien, zo gaat dat nog in kleine buurtsupers.

Mijn paspoort is nu voorzien van een visum met double entry en twee maanden geldig.

Rob

ps

Mijn directeur die over 2 weken ook naar India vliegt had gisteren nog niets retour.

Wel was ze gebeld door de Ambassade.

Die vroeg waar ze werkte, wat voor instelling dat was.

En waarom er bij haar partner geen beroep vermeld stond.

Die is met pensioen, retired had ze in moeten vullen.

Ze moest ook de preciese route met verblijfplaatsen aangegeven.

Ik ben heel benieuwd wat zij voor visa krijgen.

• KeesS

Robert, goed dat je hebt geboekt voor CitizenM. Een leuk hotel, goede bar. Een van de leuke dingen is dat je vanuit je huis daar alvast je gewenste kamertemperatuur, je lievelingsmuziek en je favoriete kamerkleur kunt instellen. Wel goed de douchedeur sluiten als je gaat douchen anders werkt de douche niet. Mooie tijd in India.

• T.o.m.

Robert, je visum is 2 maanden. Heb je daarom gevraagd, of is het min of meer “toegewezen” nav een vraag voor een 2 maands visum met double entry?

• Rob

Tom,

Ik ga 5 weken, heb verder nergens om gevraagd, kreeg 2 maanden (vanaf eergisteren) + double entry toegewezen.

Dit nav mijn vluchtgegevens, denk ik.

Rob

• Sundri

Rob, ik wens je een goede reis.

Ze zijn nu bezig met mijn visum. Ik had ingevuld, dat ik naar Tamil Nadu en Kashmir ga. Dat was niet genoeg. De exacte plaatsen moesten ook vermeld worden. Tevens kreeg ik gisteren een formulier “Undertaking”, dat ik moest invullen en waarin ik verklaar dat ik geen commerciële dan wel journalistieke activiteiten ga ondernemen en alleen als “toerist voor vakantie” ga. Dat laatste zal er wel mee te maken hebben dat ik ook naar Kashmir afreis.