vegitarisch eten

• KeesS

In heel India kun je uitstekend vegetarisch eten. Als wij in India zijn eten we bijna uitsluitend vegetarisch, de kans om ziek te worden is dan ook een stuk minder. Ik wel eens gehoord dat ze ergens in Zuid India gewoon de koe opeten, maar waar dat is weet ik niet meer.

• Sundri

We weten natuurlijk allemaal dat India overwegend een land is met Hindoes. Circa 80% van de bevolking is Hindoe als ik mij niet vergis. Tegelijkertijd heeft India na Indonesië de grootste Moslimpopulatie van de wereld. Er zijn dus meer Moslims, dan in alle zogenoemde Moslimlanden. Daarom bevreemdt de claim van Pakistan mij ook altijd, namelijk dat heel Kashmir bij Pakistan zou moeten horen, omdat in Kashmir hoofdzakelijk Moslims wonen. In India wonen veel meer Moslims dan in Pakistan, zelfs als je Indian Administered Kashmir niet zou meetellen.

• Khan

KeesS Schreef:

——————————————————-

> In heel India kun je uitstekend vegetarisch eten.

> Als wij in India zijn eten we bijna uitsluitend

> vegetarisch, de kans om ziek te worden is dan ook

> een stuk minder. Ik wel eens gehoord dat ze ergens

> in Zuid India gewoon de koe opeten, maar waar dat

> is weet ik niet meer.

Rund en varkens worden wel door dalits gegeten.

• irenka

Goed dat je dat schrijft Khan. Uit welke deelstaat komen de dalits, ik hoop niet uit het zuiden, want ik wil niet naar een deelstaat waar ik geen vegitarisch kan krijgen!

Groetjes Irenka.

• Khan

irenka Schreef:

——————————————————-

> Goed dat je dat schrijft Khan. Uit welke deelstaat

> komen de dalits,

Dalits zijn beter bekend als de kastelozen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dalit

Die vind je dus door geheel India.

India is een zodanig diverse (multiculturele) samenleving dat je geen enkel probleem zal hebben om een vegetarisch restaurant of voedsel te vinden.

• Rob

Sundri,

Nu zit je behoorlijk te zwetsen.

India heeft met ruim een miljard inwoners van bijna alles het meeste.

Dat slaat toch nergens op.

Ken je de geschiedenis van Nederland / Belgie?

En dat bedoel ik niet een voetbalwedstrijd.

Rob

• Rob

Kees,

Als er in een restaurant “beef” op het menu staat zijn dat misschien waterbuffels?

Rob

• Ineke M

Volgens een gids in Kerala werd er door de moslims daar gewoon rundvlees gegeten. De gids, die al weken op pad was in Tamil Nadu, kon bijna niet wachten tot hij daar was. Duidelijk zijn lievelings eten….

Ineke

• Nestor-F

Beste Rob, Robert,

Hoeveel had je op toen je dit bericht postte? Lees het eens terug en denk na.

• Sundri

Inderdaad Rob, nu klets je zelf uit je nek en ik zwets niet. Wat ik schrijf, klopt. Echt waar! ;)