vegitarisch eten

• irenka

Hoi allemaal, ik heb een vraag over India die jullie zeker kunnen beantwoorden. Ik wil naar zuid India op vakantie en ga binnenkort aan de voorbereidingen beginnen. Maar het enige wat me een beetje tegenhoud is het feit dat ik strikt vegitarisch ben. Denken jullie dat ik het moeilijk zal krijgen met mijn dagelijks kostje? Ik ben al vaker in moslim landen geweest en het is niet altijd makkelijk om vegitarische gerechten te vinden in moslim landen, wat denken jullie gaat dat lukken in zuid India??

Alleen serieuze reacties graag.

Groetje Irenka.

• erik

Geen enkel probleem.

• Kees M

Eerder teveel vegatarisch , dan te weinig

grjes Kees M

• T.o.m.

Nederland wordt steeds slimmer.

Behalve dat we steeds beter spellen, weten we nu ook dat India een moslimland is.

Eindelijk.

Gek dat ze er toch vegitarisch, uhh vegatarisch uhh vegetarisch wat hebben we nog meer aan klinkers,

oooh jaa vegotarisch eten hebben.

• eugenie

Juist in Zuid-india kun je heel goed vegetarisch eten. Ik was in 2006 in Zuid-India (zie roeleneugenie.web-log.nl) en in sommige streken kun je alleen maar vegetarisch eten. Daar eten ze zelf ook geen vlees. Ik heb 5 weken alleen maar vegetarisch gegeten. Je kunt er echt heerlijk eten.

• Rob

Tom,

Ik word ook steeds slimmer op dit prikbord.

Als je zelf je Nederlands goed beheerst heb je misschien ook van “klemtoon” gehoord.

"Ik ben al vaker in moslim landen …"

Met de klemtoon op “vaker” suggereert ze dat India ook een moslimland is.

Met de klemtoon op “moslim” suggereert ze dat niet.

Het gaat over vegetarisch eten, waar zou jij de klemtoon dan leggen?

Rob

• Rob

Tom.

Nog even een persoonlijke vraag, hoe slim ben jij zelf?

Wist jij dat Nederland in de vorige eeuw het grootste moslimland ter wereld is geweest?

Rob

• T.o.m.

Of ik slim ben, dat weet ik niet (verklap ik nu iets in mijn onwetendheid?)

ik weet zelfs niet precies wat grootste is.

Als NL het grootste moslimland was, dan slaat dit in ieder geval niet op oppervlak. Laat ik toegeven ik snap het niet, maar je hebt vast gelijk.

Als ik “grootste” in google invoer, dan krijg ik als eerst hit: FOK.nl / Nieuws / Man met grootste penis zoekt vriendin / FOK …FOK

Dat is op zich toch al vreemd, want google zit er toch niet zo vaak langs.

Wat ik wel weet is dat je in Tamil Nadu prima vegetarisch eten kan, maar dat is Irenka zo ondertussen wel duidelijk, mogen we hopen.

• Rob

Tom,

Je bent slimmer dan ik dacht.

Met “grootste” kun je o.a. het oppervlak of het aantal mensen per vierkante kilometer in een land berekenen.

Ik doelde op voormalig Nederlands-Indie.

Rob

• Nestor-F

Geen enkel probleem. Vlees eten is een probleem daar, staat vrijwel nergens op de kaart. Heerlijke gebied van India, prachtige cultuur en behulpzame mensen.