Tajmahal

• R

Beste mensen,

Wij zijn onze vakantie naar India aan het voorbereiden. Wij komen in Delhi aan en verblijven 1 dag in Delhi. Op deze dag willen wij dan graag de TajMahal en de Krisna tempel in Mathura bezoeken. De volgende dag vertrekken wij wegens bruiloften naar Punjab.

Ik ben zelf 10 jaar geleden naar de TajMahal geweest maar toen waren de wegen niet zo goed.

Hoe zijn de wegen nu en is dit in 1 dag te doen.

Als het wel te doen is hoe laat moeten we dan vanuit Delhi vertrekken.

Graag jullie ervaringen.

vr.gr.

R

• erik

Delhi - Agra is 4-5 uur rijden.Al kan het laatste stukje in Agra wel wat extra tijd kosten (Van de tombe van Akbar tot de Taj). Lekker vroeg vertrekken (6 uur of zo) en dan moet het geen probleem zijn.

Dagtour boeken kan ook, maar ik zou voor een eigen auto kiezen.

http://www.southdelhitravel.com/delhi-newdelhi.html#taj-agra

• kees m

Waarom zo lang in n auto gaan zitten met al dat verkeer.

ga naar www.cleartrip.com

Kijk bij trains

De Bhopal stabidi trein nr 2002 A gaat van NDLS (New Delhi Station) is in Pahar Ganj

Is AC Chair vertrek 06.15 aankomst Agra Cantonment 08.32

Pak n tuk voor de gehele dag.Twee jr geleden 500 rps

Sàvonds terug met NDLS Statabi expres 20.43 vertrek Agra Cantonment aank Delhi 23.00 uur

Dit is snelste verbinding.Je krijgt s`morgens ontbijt in trein.

Is wel fris in de trein, dus vestje of sweeter mee.

grjes KeesM

• erik

Omdat ze nog naar Mathura wilde onderweg :), anders had ik ook voorgesteld de trein te nemen.

• Rob

Erik,

De binnenwegen naar Mathura / Vrindavan schijnen allerbelabberst te zijn.

Zelf heb ik ooit gelogeerd in het hotel “om de hoek” van de snelweg.

Dat was het enige fatsoenlijke hotel daar, al weer jaren geleden.

Leuk een boottochtje gemaakt op de Jamuna, daar komen geen Westerse toeristen.

Voor veel mensen, vooral Hindoestanen uit Nederland, zijn dat belangrijke plaatsen om te bezoeken.

Zelf denk ik: neem de trein naar Agra en neem vandaar een lokale taxi.

Rob

• Rob

R.

De binnenwegen naar Mathura / Vrindavan schijnen allerbelabberst te zijn.

Zelf heb ik ooit gelogeerd in het hotel “om de hoek” van de snelweg.

Dat was het enige fatsoenlijke hotel daar, al weer jaren geleden.

Leuk een boottochtje gemaakt op de Jamuna, daar komen geen Westerse toeristen.

Voor veel mensen, vooral Hindoestanen uit Nederland, zijn dat belangrijke plaatsen om te bezoeken.

Zelf denk ik: neem de trein naar Agra en neem vandaar een lokale taxi.

Met een goede tijdsplanning kan dit wel in een dag.

Rob

ps Ken je die Bollywoodfilm? Dat Sharukh z''n grote liefde vanuit London achter nagevlogen was naar Punjab?

Daar was ze door haar vader uitgehuwelijkt volgens eeuwen oude afspraken.

Eind goed al goed.

• Ineke M

Alles kan, maar het lijkt mij veel te veel van het goede. Je komt dus in Delhi aan en wilt meteen de Japanner in India uithangen. Ben je al vaker in India geweest? Dan weet je waar je aan begint, maar anders zou ik het ten sterkste afraden!

Ineke

• Ineke M

Niet goed gelezen; je bent dus al vaker in India geweest. Sorry!

(ook dan zou ik overigens niet zo haasten)

Ineke

• KeesS

Een goed plan. Mathura is geweldig. Eerlijk gezegd zou ik of naar Mathura gaan of naar Agra.

Ik zou kiezen voor Mathura. Geweldige ghats, goede sfeer( zeker 's morgens). Op één dag alletwee: pfff. In Mathura moet je wel hard onderhandelen over de prijs van een riksja.

• Sundri

He Rob,

Ja, ik ken die film. Hoe heet die ook alweer? Ik geloof, dat ik er zelf een DVD van heb. Dus hoe die heet, kan ik misschien wel nakijken. Mooie film. Ik hou wel van de romantische Bollywood films, die inderdaad meestal goed aflopen.