Wie heeft er nog suggesties voor bezienswaardigheden/leuke uitstapjes in de omgeving van Kovalam?
In januari ben ik daar twee weken; eerst in een accomodatie bij het Nellikunnu strand en daarna nog een aantal dagen bij de Lighthouse beach.
Kovalam is een “badplaats”. Na de tsunami is het strand veel minder geworden. Er zijn nog wel vele hotels/restaurants direct gelegen aan het strand. Je kan er heerlijk vis eten. Voor vertier zijn er nog enkele “bars” aanwezig maar stel je daar niet teveel van voor. In de nabijheid is geen vertier, Cochin is de eerste grotere stad in de omgeving maar ligt op beduidende afstand. Heb er de 2x dat ik in Kovalam geweest ben genoten van de rust en het eten. (1x voor Tsunami en 1x na).
Wel een verontrustend aantal “Russen” gespot de laatste maal. Die zijn werkelijk van alle moraal gespeend.
Hoi,
Ga eens kijken bij de stichting S.I.S.P., zie ook hun website www.sispnederland.nl. Daar krijgen arme kinderen gratis les en eten. Wellicht kun je daar een paar dagen meehelpen, zijn ze altijd blij mee.
Ik heb daar namelijk in 2006 twee keer 3 maanden geweest en afgelopen januari ben ter ontspanning terug geweest om te kijken hoe het ging.
Ze zitten bij Kovalam Junction en straatje omhoog. Iedereen weet het wel.
Trivandrum is leuk om een keer te zien; neem een tuktuk van Kovalam Beach. Kost je 500 rupees voor een dag.
Mocht je meer info willen dan hoor ik het wel.
Groetjes en veel plezier.
Minca
Wanda,
Wij zijn in december 2008 in Kovalam geweest en vonden het geweldig. Wij hadden een guesthouse “green valley” tussen de palmbomen. Erg basic, maar erg gezellig en een hele aardige eigenaresse.
Via dit guesthouse een “backwatertrip” geboekt voor een dag. Erg leuk, 6 houten stoelen op een bootje en een kerstster op de voorpunt.
Je kan ook lopen naar het vissersdorp verderop. Er staat een moskee en wij waren hier de bezienswaardigheid. In het Yasmine Hotel worden ook mooie kathakali dansen gegeven. Je kan voordat de voorstelling begint, kijken hoe het schminken van de dansers gaat.
Wil je nog meer weten?
groeten
Beste Helma,
Leuk dat je zo enthousiast bent over Kovalam!
Ik heb deze week geboekt voor januari/februari, eerst een paar dagen Cochin/Periyar/backwaters e.d. en als afsluiting naar Kovalam.
Ik logeer aan de Lighthouse Beach in Maharaju Palace. Ken je het toevallig?
Een kleinschalig (roze) hotelletje 50 meter van het strand.
En een kathakali-dansvoorstelling heb ik ook al geregeld in Cochin, lijkt me erg mooi!
Heb je nog meer tips, ik hou me aanbevolen!
Wanda
Het Light House ken ik niet helaas.
Ik zou toch nog naar het schminken gaan in Kovalam. In Cochin zijn wij ook naar een dansvoorstelling geweest maar daar konden we het schminken niet zien.
In Kovalam konden we in de tuin zitten en konden zien hoe de dansers geschminkt werden. Vonden wij erg leuk en wij hebben ook gezellig met de dansers gepraat.
Veel plezier in jan/febr.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?