Met mobiel goedkoop bellen naar India

• Sundri

Als je goed leest, haal ik niets door elkaar. Lees m'n reactie d.d. 31 juli… Ik raad aan om een vaste lijn te nemen, als je (veel) naar India belt. Dat is de enige manier om goedkoop naar India te bellen. Met mobiel betaal je altijd inclusief de kosten van je privider en mobiel bellen in NL is sowieso duur. Dat abonnementsgeld van je vaste nummer (minder dan 20 euro per maand), haal je er dan dik uit. Ik tenminste wel, maar ik bel dan ook veel en vaak naar India.

• Rob

Sundri,

Je haalt inderdaad niets door elkaar,

Maar als je goed leest ben je niet volledig / duidelijk genoeg in je antwoord.

Rob

• Sundri

Wellicht heb je gelijk, dat ik niet volledig ben. Mijn antwoord op de vraag is feitelijk, dat het niet mogelijk is om vanuit NL met mobiel goedkoop naar India te bellen, maar dat heb ik eerder inderdaad niet als zodanig verwoord.

• Carien

Ik heb een nummer gevonden waar je een paar centen (4) per minuut betaald als je naar India belt.

09009822 wachten…dan 0091 en dan het nummer wat je wilt hebben in India. Vlgs mij moet je met een hekje afsluiten.

Probeer het, even goede lijn, geen problemen!

Groetjes, Carien.

• Sundri

Als je goed leest in mijn vorige post (waarop je nu antwoordt), kun je lezen, dat ik bel via (b.v.) 0900 1423 voor 2 cent per minuut. De helft goedkoper dus, dan de door jou genoemde 4 cent per minuut… Tegenwoordig zijn de 0900-verbindingen altijd goed. Is een verbinding niet goed, dan ligt dat altijd aan de verbindingen in India zelf, b.v. als 's avonds het Indiase (mobiele) telefoonnetwerk overbelast is.

• KeesM

ben de afgelopen maanden ook aan het zoeken geweest omdat alle providers (voor zover ik kon vinden) 25 cent per minuut rekenen voor het bellen naar een 0900-nummer. Fijn, dan heb je dus niks aan een goedkoop 0900-nummer.

Echter Tele2 rekent als enige dat tarief niet en daar zit 0900 gewoon in de bundel.

• Sundri

Kees, ik ben dagelijks naar India via (b.v.) 0900 1423. Dat kost 2 cent per minuut vanaf het moment dat je verbinding hebt met de computer van de provider. Dus beslist geen 25 cent per minuut, zoals jij noemt (dat is echt onzin…).

• Radja

Sundri, misschien is het een goed idee dat je even aangeeft met welke mobiel abbonnement jij belt, want ik ben ook wel geinterreseerd in een mobiel abbo waar je voor een 0900 nummer niet extra hoeft te betalen (ik kan er zelf geen vinden)

• Sundri

Bel niet met een mobiel naar India, ook niet met een inbelnummer, want dan komen er altijd nog de kosten van je provider bij en dat is hartstikke duur. Bel gewoon met een vast toestel. Heb je dat niet, dan is een andere mogelijkheid om vanaf je PC te bellen. Dat kan met Skype, met Viopraider en nog veel meer programma's (naar vast of mobiel of naar een andere PC). Met dat laatste heb ik zelf nauwelijks ervaring, maar het werkt goed, want bij anderen heb ik er weleens mee gebeld. Ook dan kun je bellen voor 2 cent per minuut.

• KeesM

Hoi Radja,

hier de link naar de pagina met de tarieven van tele2 mobiel:

http://se.tele2.nl/mobiel/Tarieven_toestel_met_abonnement.html

even naar onder scrollen staat onder ‘overige nummers’:

“Bellen naar 0900-, 0906-, 0909-nummers ”….> “Tarief van 090X nummer + kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon”