Met mobiel goedkoop bellen naar India

• tammy

Ik heb alleen een mobiele telefoon.

Hoe kan ik goedkoop bellen naar een mobiele telefoon in India?

(Heb de belkaarten van Lyca,Lebara & GT-mobile al geprobeerd, maar die zitten allemaal rond de 23 cent per minuut)

Aangezien ik dagelijks bel, ben ik een vermogen kwijt.

Er moet toch een goedkopere manier zijn?!

• kees m

probeer qazza maar eens:

www.qazza.nl

4cent per minuut mob en land line

grjes kees m

• Ineke M

Of 1609……geloof 5 cent per minuut (dus dan is qazza is goedkoper)

Ineke

• Sundri

Gewoon een abonnement nemen voor een vaste telefoonlijn. Dan bel je via allerlei 0900 nummers voor maar 2 cent per minuut (b.v. 09001423), via allerlei 16XX nummers kun je dan voor 5 cent per minuut bellen (b.v. 1609, 1649, 1643). Dat laatste kost niets extra's, maar daarvoor moet je je wel via het internet inschrijven. Bij 0900 nummers betaal je al vanaf het moment dat je contact hebt met de computer, dus ook als niet wordt opgenomen. Via 16XX nummers betaal je pas vanaf het moment dat wordt opgenomen. Bel je veel naar India, zoals ik, dan is het hebben van een abonnement vaste telefonie (ik heb KPN) + 2 cent per minuut naar India bellen verreweg het goedkoopst.

• T.o.m.

Zo werkt dat dus niet.

Indien je een 0900 of 1609 nummer belt met een mobiel, dan betaal je

bijv 5 cent per minuut voor het 0900 nummer plus de normale kosten voor bellen per minuut. Veelal zijn de normale kosten de kosten voor bellen buiten je bundel, dus je schiet niets op met 0900 bellen met een mobiel.

oplossing: neem een vaste lijn. Dan kan je inderdaad voor 4 a 5 cent per minuut bellen.

• KeesS

1609 bellen is volgens mij de naam en de website. Als je belt via 1609 moet je eerst een normaal vast nummer bellen en daarna het buitenlandse nummer. Naar India 5cent per minuut en de normale gesprekskosten voor je provider.

• Sundri

Kees S, dit is niet waar…

Je belt 1609 0091XXXXXXXX als je naar India belt. Maar je moet je voor de 16XX nummers wel via het internet inschrijven. Daaraan zijn overigens geen kosten verbonden. Kosten via 1609, 1643 en 1649 naar India zijn 5 cent per minuut (naar vast en mobiel). Bellen via diverse 0900 nummers is nu goedkoper, maar je betaalt al vanaf het moment, dat je met de computer verbonden bent en betaalt dus ook als er niet wordt opgenomen. Via b.v. 0900 1423 zijn de kosten 2 cent per minuut.

• T.o.m.

Sundri, je haalt nu echt wat dingen doorelkaar.

Als je met een vaste lijn belt, dan gelden de tarieven van pakweg 5 cent voor 0900 en 1608 of wat dan ook.

Maar het gaat hier over het bellen met een mobiel (naar mobiel of vast India). Dat is dus wat anders, want nu moet je behalve die 5 cent ook de belkosten betalen die voor een binnenlands gesprek mobiel gelden.

Ik heb die fout met mijn mobieltje ook eens gemaakt (nou ja, kwam erachter toen de maandafrekening kwam :( )

Hard leergeld was dat.

• Rob

Ik bel via 1609.

Alle kosten staan helder op hun website.

http://www.1609bellen.nl/mobiel.php

Rob

• Ineke M

De website heet zo, maar je belt via 020 - 2226226, dus een vastnummer.

Ineke